جهش بیمه ما با تراز مثبت ۱۲۰ درصد و چاشنی زندگی

ایستادن در رتبه چهارم فروش بیمه زندگی برای شرکت بیمه ما یک موفقیت و تغییر مهم دارد چه اینکه کارنامه بیمه ما در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۲ نشان از یک جهش معنادار، مثبت و البته با چاشنی رشد حق بیمه های زندگی دارد و ثبت نسبت خسارت ۳۴ درصدی نسبت به دیگر شرکت ها و تراز مثبت ۲۲۰ درصدی بین درآمد از محل حق بیمه با خسارت های پرداختی بیانگر نمایان شدن اثر تغییرات در پرتفوی این شرکت است.

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه ما در ۸ ماهه نخست ابتدایی سال ۱۴۰۲ موفق شده تا از محل صدور بیمه نامه به درآمدی بالغ بر ۴۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال دست یابد که نسبت به ۸ ماهه نخست سال گذشته رشدی ۱۱۶ درصدی را ثبت کرده است. این بیمه گر با مدیرعاملی ابراهیم کاردگر تا پایان آبان امسال بالغ بر ۱۵ هزار و ۸۲۳ میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال خسارت پرداخت و با ثبت نسبت خسارت ۳۴ درصدی، پایین ترین نسبت را در بین شرکت های بیمه گر منتخب ثبت کرده است.

راز کاهش نسبت خسارت در بیمه ما

راستی راز کاهش نسبت خسارت بیمه ما چیست ؟ بررسی های دنیای بیمه نشان می دهد در ۸ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پرتفوی این شرکت دچار تغییر محسوس شده است و به واسطه تمرکز بر روی فروش بیمه های زندگی از یک سو و مدیریت موثر ریسک بیمه گری از سوی دیگر، نسبت خسارت شرگت کاهش محسوس  معناداری داشته است.این شرکت بیمه ای همواره در عملیات بیمه گری به ارزیابی ریسک مورد بیمه توجه ویژه داشته و از این رو در بازار صنعت بیمه موفق به این مهم شده است. به گونه ای که در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، سهم بیمه زندگی از ۲۳ درصد به ۳۴ درصد درصد در ۸ ماهه نخست امسال افزایش یافته است.

این تغییر باعث شده تا بیمه ما در بین شرکت های بیمه منتخب پس از شرکت های بیمه پاسارگاد، البرز و دانا در رتبه چهارم از حیث مجموع حق بیمه تولیدی رشته بیمه زندگی و بالاتر از شرکت هایی چون کارآفرین، سامان ، آسیا، کوثر، معلم و پارسیان قرار گیرد.

پرتفوی متوازن با چاشنی زندگی

در ۸ ماهه نخست امسال، سهم رشته درمان از درآمد حق بیمه های صادره بیمه ما ؛ ۲۹ درصد ، سهم بیمه های زندگی؛ ۳۴ درصد ، سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین؛ ۱۴ درصد ، بیمه آتش سوزی؛ ۱۰ درصد ، بیمه بدنه خودرو؛ ۵ درصد ، بیمه مسئولیت؛ ۴ درصد بوده است. ۴ درصد هم متعلق به سهم سایر رشته ها است. به واقع الگوی انتخاب شده بیمه ما باعث شده تا این شرکت بالاترین سهم از فروش را به بیمه های زندگی اختصاص دهد و نکته مهمتر اینکه ۹۱٫۳ درصد از حق بیمه تولید شده  رشته زندگی ، به میزان ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بیمه زندگی اندوخته دار اختصاص پیدا کرده است.

رشد ۲۹۲ درصدی درآمد در رشته بیمه زندگی اندوخته دار در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را می توان ناشی از اجرای طرح جدید بیمه ای و همچنین استفاده از الگوی ترکیبی در رشته بیمه های دیگر برای جذب بیمه گذاران جدید قلمداد کرد.

سهم از بازار و شاخص رقابت

سهم بیمه ما در پایان سال ۱۴۰۱ بر اساس اعلام بیمه مرکزی ۲٫۲ درصد بوده و روند تغییرات در سال جاری نشان از تلاش برای افزایش سهم از بازار با حفظ ثبات مالی و استمرار سودآوری دارد. برآورد می شود که رتبه بیمه ما در بازار از یازدهم در سال گذشته به نهم در ۸ ماهه نخست سال جاری ارتقا پیدا کرده باشد چه اینکه در بین ۲۰ شرکت بیمه ای خصوصی که اطلاعات خود را هر ماه منتشر می کنند، بیمه ما در رتبه هشتم جای گرفته است..

بالاترین شاخص رقابت در بازار بیمه کشور به رشته بیمه زندگی اختصاص دارد و قرار گرفتن بیمه ما در رتبه چهارم نشان از تغییر ریل این بیمه گر دارد. این تغیر البته نیاز به محصولات جدید داشته و به همین دلیل این شرکت برای به دست آوردن جایگاه هدف گذاری شده در رقابتی ترین رشته بیمه ای ۲ محصول متمایز یعنی طرح فرابیمه ما و مهر ما را به سبد محصولات اش اضافه کرد.

راهبرد هیات مدیره بیمه ما بر توسعه محصولات جدید و ورود به بازارهای جدید فروش استوار شده که بر اساس آن گسترش فروش بیمه های زندگی را در اولویت خود قرار داده چرا که سند ۴ ساله این شرکت بر مبنای اهداف روشن و کمی ترسیم شده است که شامل افزایش سالانه سود پایه بالاتر از شرکت های دیگر، افزایش تولید حق بیمه بالاتر از میانگین ۱۰ شرکت بزرگتر صنعت البته با پرتفوی کم ریسک تر و ضریب خسارت پایین تر، کنترل مدیریت ریسک و ارتقای سطح توانگری مالی ، افزایش بهره وری و کسب سرانه تولید حق بیمه و صدور بیمه نامه نمایندگان بالاتر از ۱۰ شرکت بزرگتر می شود.

ارزیابی ها نشان می دهد که بیمه ما در حرکت به سمت اهداف ۴ ساله موفق عمل کرده است اما جهش بزرگتر این شرکت بستگی به افزایش سرمایه خواهد داشت. سرمایه این شرکت اواخر سال گذشته از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به ۸ هزار میلیارد ریال رسیده و باید منتظر پیشنهاد هیات مدیره بیمه ما برای افزایش سرمایه ماند.

حرکت روی تراز مثبت و سود پایدار

فروش بیمه ما در ۸ ماهه نخست سال جاری ۱۱۶ درصد رشد داشته در حالی که خسارت پرداختی ۷۱ درصد رشد داشته و نتیجه اینکه نسبت خسارت بیمه ما در این مدت ۱۰ واحد بهبود یافته و با ثبت تراز مثبت ۱۹۰ درصد، باید منتظر ثبت رکورد فروش جدید در پایان سال ۱۴۰۲ بود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا