بانک مهر ۲ مدرسه در استان مرکزی ساخت

رضا وهام گفت: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته با سازمان نوسازی مدارس، یک مدرسه ۲ کلاسه در مقطع ابتدایی در روستای کمرآب و همچنین یک مدرسه ۳ کلاسه در مقطع متوسطه در شهر خنداب توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احداث می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی ضمن تشریح اقدامات مهم صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۲ گفت: ارائه خدمات قرض‌الحسنه مبتنی بر بانکداری نوین و تدوین طرح‌های مالی و اقتصادی جهت بهبود وضع معیشت مردم از جمله اهداف بانک است.

وی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را از جمله بانک‌هایی دانست که با هدف‌گذاری دقیق در حوزه قرض‌الحسنه، تا کنون توانسته فصل تازه‌ای از توجه به این سنت الهی را رقم بزند.

وهام با اعلام رشد ۶۳ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی، بیان کرد: نسبت به سال گذشته منابع این بانک در استان مرکزی از ۴۰هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال به ۶۵هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال افزایش یافته که این امر نشانگر اقبال و اعتماد مردم به استفاده از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با بیان این مطلب که ارائه خدمات بانکی بر پایه قرض‌الحسنه می‌تواند گره‌گشای مشکلات اقتصادی بسیاری از بخش‌های جامعه باشد، افزود: هم‌اکنون سهم بانک از منابع شبکه بانکی استان قریب به ۷ درصد است و رشد این عدد در طی سال‌های اخیر نشان از اهمیت و جایگاه ویژه بانکداری قرض‌الحسنه در سبد خدمات خانواده‌هاست.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از خدمات و بالأخص وام‌های قرض‌الحسنه گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۸هزار فقره وام قرض‌الحسنه در بخش‌های مختلف از جمله اشتغالزایی، ازدواج، فرزندآوری، درمان، رفع احتیاجات ضروری و… به مردم پرداخت شده است.

وی در همین رابطه افزود: ارزش ریالی این وام‌ها بالغ بر ۵۴هزار میلیارد است که به اقشار مختلف مردم در استان مرکزی پرداخت شده و امیدواریم با جذب منابع بیشتر و همچنین حمایت دستگاه‌های مختلف، بتوانیم نقش پررنگ‌تری در این زمینه ایفا کنیم.

وهام در تشریح تسهیلات پرداخت شده در زمینه اشتغالزایی در استان مرکزی با رویکرد ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تأمین نیازهای خرد جامعه هدف و همچنین در راستای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: این بانک با وجود گذشت ۱۶ سال از فعالیت خود، در سال ۱۴۰۲ موفق به پرداخت ۱۹درصد تسهیلات اشتغالزایی تکلیفی از مجموع پرداختی‌های کل شبکه بانکی استان شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۷۳ فقره تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی به مبلغ ۱۸۰۸ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به سال گذشته با رشد ۱۶۹ درصدی همراه بوده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی ادامه داد: این بانک در زمینه پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری نیز عملکرد موفقی داشته؛ به‌گونه‌ای که کمترین متقاضی در صف انتظار تسهیلات در این بخش‌ها وجود دارد.

وی از پرداخت بیش از ۱۶۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به مبلغ ۸۷ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در همین دوره ۱۰۷ فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش ۲۰۹ میلیارد ریال نیز به متقاضیان این بخش اعطا شده است.

وهام با اشاره به اهمیت تسهیل شرایط برای متقاضیان دریافت وام، گفت: اجرای اعتبارسنجی و بهره‌گیری از سامانه ضِمان سبب شده بخشی از وام‌های پرداختی این بانک بدون ضامن پرداخت شود.

وی در همین رابطه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰هزار و ۲۰۰ فقره وام بدون ضامن به متقاضیان پرداخت شده است.

وهام با اشاره به حجم بالای وام پرداختی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نسبت پایین مطالبات به مصارف بانک در مقابل گستردگی وام‌های پرداختی این بانک، یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر نسبت مطالبات به مصارف این بانک در استان مرکزی ۰.۱۹ (نوزده صدم) درصد است که بسیاری از این مطالبات در سرفصل سررسید گذشته قرار داشته و این مهم نشانگر اقبال و اعتماد مردم به استفاده از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی در تشریح بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ گفت: بانک در مقوله فناوری و نوآوری در ارائه خدمات مبتنی بر بستر بانکداری الکترونیک، پیشرو بوده است؛ به‌گونه‌ای که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار فقره حساب در بستر آنلاین افتتاح شده و نسبت به سال قبل با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.

وی همچنین افزود: بیش از ۵۰هزار فقره تسهیلات نیز در استان مرکزی از طریق سامانه‌های آنلاین بانک تکمیل و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتری در شعبه پرداخت شده است.

وهام انعقاد تفاهم‌نامه در قالب طرح پرداخت حقوق و دستمزد سازمان‌ها با بیش ۱۱۰ دستگاه و ارگان دولتی و خصوصی را از دیگر اقدامات انجام شده بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حقوق و مزایای بیش از ۱۵هزار نفر در قالب طرح مهریار و از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی از برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی مثبت در زمینه ایفای نقش بانک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ و با حمایت‌های مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک، اقدامات ارزشمندی در جهت توسعه عدالت اجتماعی به انجام رسید.

وی مشارکت با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در خصوص ساخت ۲ باب مدرسه در شهرستان خنداب را یکی از این اقدامات برشمرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، یک مدرسه ۲ کلاسه در مقطع ابتدایی در روستای کمرآب و همچنین یک مدرسه ۳ کلاسه در مقطع متوسطه در شهر خنداب توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احداث خواهد شد.

وهام در پایان با اشاره به رشد حدود ۱۶ درصدی مشتریان بانک افزود: در سال ۱۴۰۲ مجموع ۴ شعبه از ۱۸ شعبه استان با هویت بصری جدید بازسازی و بهسازی شده است.

وی یکی از شاخص‌های مهم در جهت تکریم مشتریان را ایجاد فضایی مناسب و مقبول در زمان ارائه خدمات دانست و افزود: در این راستا، بهسازی و یکسان سازی شعب بانک در دستور کار قرار گرفته است.

وهام با اشاره به این نکته که بهسازی‌های انجام شده در شهرهای مختلف کشور با استقبال مشتریان نیز مواجه شده، بیان داشت: این قبیل اقدامات علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای خدمت‌رسانی بهتر، موجب افزایش اعتماد عمومی نیز خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا