ضریب نفوذ بالای بانک مهر ایران در یزد

امیر حسینی اعلام کرد: در حال حاضر ۴۸۲هزار نفر یعنی ۴۲ درصد مردم استان در این بانک حساب دارند و استان یزد رتبه اول ضریب نفوذ جمعیتی را در کشور از این حیث به خود اختصاص داده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان یزد، گفت: با اعتماد و حمایت‌های مردمی، منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با رشد ۶۸ درصدی نسبت به پایان سال ۱۴۰۱، به بیش از ۸۳هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: از نظر مانده کل سپرده‌ها اکنون بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در رتبه هفتم شبکه بانکی استان یزد قرار دارد. این در حالی است که این بانک تنها با عقد قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و فقط دو حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز و قرض‌الحسنه جاری را داراست.

حسینی با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مسئولیت جذب منابع و پرداخت تسهیلات خرد جامعه را بر عهده دارد، افزود: یکی از اقداماتی که می‌تواند به جذب بیشتر مشتریان و جلب رضایت آن‌ها کمک کند، توسعه بانکداری دیجیتال و هوشمند است که بانک بیش از دو سال است در این راستا گام بر می‌دارد.

وی اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های این بانک برای تحقق بانکداری هوشمند می‌توان افتتاح حساب آنلاین، درخواست وام به‌صورت آنلاین و احراز هویت غیرحضوری را برشمرد. در سال گذشته بیش از ۷۲ هزار فقره افتتاح حساب در استان به صورت آنلاین و همچنین حدود ۵۰هزار فقره وام معادل ۵۵ درصد کل وام‌های پرداختی انفرادی و سازمانی به‌صورت آنلاین در استان پردازش و اعطا شده است.

حسینی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۰ هزار فقره وام به ارزش ۶۵هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال تا سقف ۳ میلیارد ریال پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۲ درصد و از لحاظ مبلغ ۶۸ درصد رشده داشته است.

وی بر اهمیت ارائه خدمات آنلاین و تسهیلات بدون ضامن تأکید کرد و اظهار داشت: نکته قابل توجه در ارائه خدمات این بانک، تسهیل‌گری است. در سال ۱۴۰۲ وام‌های پرداخت شده به‌صورت بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی در استان یزد تعداد ۱۷هزار فقره بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال بوده که ۱۹ درصد کل وام‌های پرداختی در استان را شامل می‌شود.

وی اضهار داشت: نکته قابل تأمل اینکه در عین پرداخت تعداد چشمگیر وام، این استان با نسبت مطالبات ۰.۱۶ (شانزده صدم) درصد کمترین معوقات را بین بانک‌های استان به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان از خوش‌حسابی مشتریان بانک و اعتقاد جامعه ایرانی‌ نسبت به عقد قرض‌الحسنه دارد.

حسینی با اشاره به اهتمام بانک به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوی و این که در استان وام ازدواج و فرزندآوری تعیین تکلیف نشده وجود ندارد، تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان یزد در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۱ فقره وام ازدواج به مبلغ ۳۳۴ میلیارد ریال پرداخت کرده و همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال گذشته ۳۴۸ فقره وام به مبلغ ۲۲۶میلیارد ریال وام فرزندآوری به مشمولان استان پرداخت کرده ‌است.

وی افزود: در بخش تسهیلات تکلیفی اشتغالزایی نیز ۱۸۹۰ فقره وام به ارزش ۱۹۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان یزد با اشاره به این که هدف بانک تبدیل کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کارت زندگی مردم است، افزود: در حال حاضر ۴۸۲هزار یزدی یعنی ۴۲ درصد مردم استان در این بانک حساب دارند و استان یزد رتبه اول ضریب نفوذ جمعیتی را در کشور از این حیث به خود اختصاص داده است.

حسینی اعلام کرد: طرح مهریار ایده‌ای نوین از بانک به شمار می‌رود که باعث افزایش رفاه کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی شده است؛ بطوری که سازمان‌ها و شرکت‌ها با پرداخت حقوق کارکنان و کارگران خود از طریق این بانک، می‌توانند درصدی از کل واریزی حقوق ماهانه خود را در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار کارکنان خود قرار دهند.

وی در همین رابطه اظهار داشت: در استان یزد ۹۷هزار و ۲۰۰ نفر از شاغلین استان در قالب ۴۷۳ شرکت یا سازمان دولتی، حقوق و مزایای خود را از طریق این بانک دریافت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه هدف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کسب سود نیست، گفت: هدف این است که به‌‏تدریج کارمزد ثابت حذف شده و بانک به سمت دریافت مزد خدمت بر اساس خدمت و محصولی حرکت ‏‌کند که به مشتری ارائه می‌شود.

وی گفت: از دی ماه سال ۱۴۰۲ پروژه مزد خدمت آغاز شده و از وام‌های زیر ۱۰ میلیون تومان هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود. برای وام‌های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان نیز کارمزد صفر در نظر گرفته شده و صرفاً هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی از مشتری دریافت می‌شود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا