خدمات بانکداری اسلامی‌ روی تلفن همراه قرقیزها

بانک (Bakai Bank) قرقیزستان اولین سامانه خدمات بانکداری اسلامی در گوشی‌های تلفن همراه را راه اندازی نمود. باکای بانک بعنوان پیشگام تاسیس بانک اسلامی در قرقیزستان، سیستم مالی اسلامی منحصر به فردی را راه اندازی نموده که بر روی برنامه ویژه ای (App) برای تلفن‌های همراه تحت عنوان Bakai در دسترس مشتریان قرار گرفت.

به گزارش دنیای بانک،  این سامانه با تمام استانداردهای شرعی مطابقت. سامانه مالی اسلامی مذکور امنیت کامل، محرمانه بودن معاملات و انطباق مستقیم با موازین اسلامی را به مشتریان خود تضمین می نماید.

بیش از این در سال 2018، بانک باکای اولین پنجره اسلامی در بازار مالی را تحت عنوان “مرکز مالی اسلامی” در قرقیزستان و کشورهای مستقل مشترک المنافع افتتاح و به مشتریان خود امکان دسترسی به مجموعه ای از محصولات و خدمات مالی قابل اعتماد بر اساس اصول شریعت را داد. با راه اندازی سامانه جدید، اکنون مشتریان می‌توانند بلافاصله پس از تکمیل ثبت نام در اپلیکیشن BAKAI از این ابزارهای مالی استفاده کنند. سیستم مالی اسلامی در بانک همراه امکان صدور وام و گشایش سپرده به صورت آنلاین را فراهم می‌کند.

هر یک از ابزارهای مالی در چارچوب خدمات مالی اسلامی، شامل کارت های مجازی Visa و Elcard IFC  می‌شوند که بصورت فوری و رایگان صادر شده و بر اصول شرعی و روابط صادقانه، شفاف و اخلاقی میان بانک و مشتری منطبق می‌باشند. شایان ذکر است که بانک باکای از سال 2018 پیشرو ارائه خدمات مالی اسلامی در جمهوری قرقیزستان  است. این بانک مرکز مالی اسلامی، اولین پنجره اسلامی در قرقیزستان و کشورهای مستقل مشترک المنافع را ایجاد کرده و دارای سالها تجربه در زمینه مالیه اسلامی است؛ هیاتی از علمای مذهبی، محققان و متکلمان زبده و شناخته شده در جامعه مسلمانان قرقیزستان عهده دار وظیفه نظارت بر فرایندهای کلی مالی و مطابقت آن با موازین شرع می‌باشند. فعالیت های مرکز مالی اسلامی‌ بانک باکای از حمایت اداره روحانیون مسلمانان قرقیزستان (مفتیات) برخوردار است.

مارس ابرایف، یکی از محققین علوم اسلامی در این رابطه گفت: “تقاضا برای خدمات مالی اسلامی در جمهوری قرقیزستان به سرعت در حال افزایش است، بنابراین ظهور این سیستم جدید گام مهمی در توسعه بخش مالی کشور است. بانک Bakai اولین بانک در کشور است که به مشتریان خود  خدمات مالی اسلامی ارائه می دهد. این سیستم، یک ابتکار تازه در زمینه بانکداری نه تنها در قرقیزستان، بلکه در کل کشورهای مستقل مشترک المنافع است. این سرویس به مشتریان امکان می‌دهد نقل و انتقالات و حواله وجوه را انجام دهند، کمک‌های خیریه انجام دهند و از سایر مزایای مالی مطابق با موازین شرعی برخوردار شوند. “

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا