سککوک راهکار نوین تأمین مالی از سوی بانک مرکزی است

معاون اقتصادی اتاق تعاون گفت: بانک مرکزی درصدد عملیاتی کردن روش‌های جدید و نوین تأمین مالی است و سککوک را باید بخشی از این راهکارهای نوین دانست.

معاون اقتصادی اتاق تعاون گفت: بانک مرکزی درصدد عملیاتی کردن روش‌های جدید و نوین تأمین مالی است و سککوک را باید بخشی از این راهکارهای نوین دانست.

رضا وفایی‌یگانه، معاون اقتصادی اتاق تعاون گفت: امروز پلتفرم‌های خوبی در کشور به منظور تقویت بسترهای زنجیره تأمین مالی فراهم شده که بخشی از آن در بازار سرمایه و بخشی دیگر در نظام بانکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند یا می‌خواهند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: امروز بانک مرکزی درصدد عملیاتی کردن روش‌های جدید و نوین تأمین مالی است تا از این طریق هم اشتغال رونق بگیرد و هم اینکه تولید تقویت شود و سککوک را باید بخشی از این برنامه دانست.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: سککوک می‌تواند دسترسی به منابع مالی را تسهیل کند و زنجیره تأمین مالی را به گونه‌ای تنظیم خواهد کرد که  نیازی به پول نقد وجود نداشته باشد و تمام نیازها درون زنجیره برطرف شود.

وفایی‌یگانه با بیان اینکه باید آینده خوبی را برای نظام تأمین مالی کشور متصور بود، گفت: وقتی پلتفرم‌های نوین پا به عرصه تأمین مالی گذاشته‌اند قطعاً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و به نظر من سککوک می‌تواند بخشی از این اتفاقات مثبت باشد.

معاون اقتصادی اتاق تعاون گفت: پیش از این پلتفرم‌های تأمین مالی خیلی مورد استقبال قرار نگرفته بود ولی امروزه با اثبات کارآمدی اینها رویکردها مثبت شده و لذا می‌توان از این طریق هم تولید را رونق بخشید و هم به اشتغال جوانان کمک کرد.

وفایی‌یگانه تأکید کرد: به نظر من برای کارآمدی بیشتر سککوک، باید مفاهیم بانکداری اسلامی را به آن وارد کرد تا بیشتر با نظام بانکداری اسلامی تطابق داشته باشد. از سوی دیگر باید بانک‌ها و رسانه‌ها در این رابطه بیشتر اطلاع‌رسانی کنند تا تولیدکنندگان و تجار در جریان کم و کیف فعالیت پلتفرم‌های نوین مانند سککوک قرار داشته باشند. ولی به طور کلی سککوک ابزار تأمین مالی مثبت و کارآمدی است و با گذشت زمان کارآمدی آن هم بیشتر خواهد شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا