ایران و FATF بدون تغییر و همان همیشگی

وزارت امور اقتصاد و دارایی باردیگر به شایبه اجرای استانداردهای گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF واکنش نشان داد و اعلام کرد:هیچ تغییری در سیاست کشورمان نسبت به FATF ایجاد نشده است و جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین داخلی خود در خصوص پولشویی عمل می‌کند.

به گزارش شادا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش مورخ 1402/07/22 روزنامه های «جهان صنعت» با تیتر «کارت سبز «FATF» در دستان رییسی»، آرمان ملی با تیتر «رئیسی و همفکرانش چگونه ناگهان موافق FATF شدند؟»، شرق با تیتر «روی خوش اصولگرایان به FATF »، مهد تمدن با تیتر «چرخش بزرگ» و هم میهن با تیتر «آش نخورده و دهان سوخته» توضیح داد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در خصوص کارگروه اقدام مالی هیچ تغییری نکرده است.

در این توضیح همچنین آمده است: جمهوری اسلامی ایران با رویکرد مقابله با فساد فارغ از کنوانسیون‌های بین المللی، با توجه به قوانین و آموزه های مترقی ما در خصوص پولشویی، در چارچوب قوانین داخلی خود که از استانداردهای محکمتری برخوردار است عمل کرده و می کند و هر گونه تغییر در این رویه می بایست در نهادهای مسئول مورد بررسی قرار بگیرد.

در پایان این توضیح تاکید شده است: از فعالان رسانه ای و کنشگران درخواست می شود که بدور از نگاه سیاسی، صرفا با رویکرد فنی به موضوع توجه کنند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا