کتاب مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم منتشر شد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، کشورها و مجامع بين‌المللي با تدوين استانداردها، تهيه زيرساخت‌هاي حقوقي، استفاده از فنآوري‌هاي روز، گسترش همکاري‌هاي بين‌المللي و … تلاش می‌کنند تا با پديده شوم پولشويي و آثار و تبعات مخرب آن مقابله کنند. جمهوري اسلامي ايران نيز در همین راستا و به ویژه طی دو دهه اخیر، اقدامات مختلف و متعددی را به انجام رسانیده که از جمله آن، تمهید زیرساخت‌های حقوقی و قانونی لازم بوده است. طبیعی است این مهم به سرانجام مطلوب نخواهد رسید مگر با شناخت از قوانین و مقررات مربوط و اجرای دقیق و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها.

از اين رو،‌ گردآوري مجموعه قوانين، آيين‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي مبارزه با پولشويي و تامین مالی تروریسم در حوزه نظام پولی و بانکی کشور و چاپ و انتشار آن ها در قالب مجموعه‌اي يکپارچه و منسجم از اهمیت وافری برخوردار است.

بنا به همین ضرورت، نخستین بار در سال 1392 مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اداره مبارزه با پولشويي و تامین مالی تروریسم بانک مرکزي گردآوری و با همکاری آن اداره در سه نوبت به چاپ رسید. با گذشت بیش از یک دهه از آن و نیز نیاز به به‌روزرسانی مجموعه مذکور با توجه به اقتضائات و تغییرات فراوان در قوانین و مقررات این حوزه به ویژه طی سنوات اخیر، مراتب مجدداً در دستور کار این اداره قرار گرفت تا از اين رهگذر،‌ راهنمایی جامع و به‌روز و منقح در اختيار دست اندرکاران، پژوهشگران و مدیران و کارکنان نظام بانکی کشور قرار گيرد.

اميد است گردآوري اين مجموعه که با حمايت و پشتيباني مقامات ارشد بانک مرکزي و همکاري اداره روابط عمومي اين بانک در قالب کتاب دو جلدی با عنوان«مجموعه قوانین، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» و «مجموعه بخشنامه‌های مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم»  به چاپ رسیده و منتشر شده است، مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

.
.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا