چگونه زنجیره تأمین مالی را به نفع سیاست‌های ضدتورمی هدایت کنیم؟

 جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت به کارگیری سیاست‌های ضدتورمی در راستای حمایت از تولید و نقش سککوک در این رابطه تأکید کرد و گفت: سامانه‌های بانکی به نفع تولید و سیاست‌های ضدتورمی هستند و سککوک هم این کارکردها را دارد. به عبارت دیگر سککوک می‌تواند هزینه‌های معامله و تراکنش‌ها را کاهش دهد و در نهایت به کاهش اثرات تورمی در اقتصاد کشور منجر خواهد شد.

وی افزود: به هر حال هزینه‌های تولید و توزیع در ایران در مقایسه با برخی از کشورها بالاست و این افزایش‌ هزینه‌ها هم فرآیندهای تولیدی را از صرفه اقتصادی می‌اندازد و هم اینکه هزینه‌های توزیع را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر به افزایش هزینه‌های دریافت تسهیلات منجر می‌شود که همه اینها روی هم رفته سبب خواهند شد سیاست‌های ضدتورمی به خوبی کار نکنند و مانعی برای این نوع سیاست‌ها محسوب شوند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم یکی از کارکردهای سیاست‌های ضدتورمی را رقابتی‌تر شدن اقتصاد عنوان کرد و در این رابطه گفت: زنجیره تأمین مالی باید به گونه‌ای هوشمند عمل کند تا سیاست‌های ضدتورمی نتیجه دهد و در نهایت نفع آن متوجه تولید و تولیدکنندگان باشد و در این راستا بهتر است برروی سامانه‌هایی مانند سککوک که زنجیره تأمین مالی را کارآمد می‌سازند تمرکز ویژه شود.
قادری بیان کرد: به باور من سککوک می‌تواند مانع هدررفت منابع و هدایت صحیح آن شود و از همه مهم‌تر اینکه کارکرد زنجیره تأمین مالی را به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد داد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین نفعی که سککوک می‌تواند داشته باشد برای بخش خصوصی است و به طور قطع اگر می‌خواهیم تورم کاهش یابد و تولید تقویت شود باید برروی ظرفیت‌های بخش خصوصی حساب ویژه باز کرد و در این زمینه سککوک و سامانه‌های بانکی می‌توانند منابع را به درستی و با سهولت در اختیار تولیدکنندگان بخش خصوصی قرار دهند.
به گفته قادری، اقتصاد باید متنوع و جذاب شود که کارآمد شدن زنجیره تأمین مالی می‌تواند به تحقق آن کمک کند.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا