پیام 2 انتخاب معنادار استادهاشمی

رضا کربلائی: علی استاد هاشمی ، رئیس کل بیمه مرکزی امروز در 2 حکم جداگانه مجید نقی لو و محمود حق وردیلو را به ترتیب به عنوان سرپرست معاونت اتکایی و نظارت نهاد ناظر صنعت بیمه برگزید و به نظر می‌رسد که انتصاب‌های دیگری هم در راه است اما پیام این تغییر چیست و آیا این تغییرات به شایسته‌سالاری ختم خواهد شد؟

به گزارش دنیای بیمه، هم نقی لو و هم حق وردیلو از جمله چهره‌های شناخته شده در صنعت بیمه کشور هستند و انتخاب صورت گرفته این پیام را منتقل می‌کند که استاد هاشمی تصمیم دارد تا از ورود چهره‌های تحمیلی به بیمه مرکزی جلوگیری کند و انتخاب‌هایش را از درون خانواده بیمه و البته بیمه مرکزی انجام دهد.

انتخاب نقی لو به جای جهانگیری در سمت معاونت اتکایی با توجه به رشد بیمه‌گران اتکایی داخلی در سال‌های اخیر البته به معنای نفی خدمات و تعهد و تخصص معاونت پیشین نیست و شاید بتوان این تغییر را همگرایی بیشتر در نهاد ناظر توصیف کرد. افزون بر اینکه با انتخاب حق وردیلو، استاد هاشمی نشان داد که به توان کارشناسی و تخصص نیروهای داخل بیمه مرکزی اعتماد دارد و قرار نیست که افرادی از بیرون به نهاد ناظر راه پیدا کنند.

اینکه این تغییرات باعث چه اصلاحاتی در حوزه اتکایی و نظارت خواهد شد، هنوز مشخص نیست اما انتظار این است که حوزه نظارت و اتکایی بیمه مرکزی دچار پوست اندازی شده و شاید با این انتصاب‌های صورت گرفته، حتی جابجایی مدیران میانی در بیمه مرکزی هم بر اساس یک الگوی مبتنی بر تخصص و تعهد افراد صورت پذیرد.

واقعیت این است که شفافیت حداکثری و رقابت سالم در راستای صیانت از حقوق بیمه‌گزاران و تامین منافع ذی‌نفعان از جمله سهامداران شرکت‌های بیمه از جمله مطالباتی است که از تیم مدیریتی بیمه مرکزی می‌رود و شاید چالش نخست استاد هاشمی و همکاران‌اش به رویکرد آنها در حوزه فروش بیمه با توجه به ورود بازیگران جدید قلمداد کرد.

دست برداشتن از رویکردهای سلبی و اتخاذ سیاست شفاف و تضمین کننده رقابت سالم و شفاف با بازنگری در مقررات و نوسازی آیین‌نامه‌ها یکی از ضرورت‌هاست و مهم این است که نتیجه انتصاب‌ها باعث تغییر در ماموریت‌ها با توجه به چشم‌انداز آینده صنعت بیمه شود.

قضاوت زودهنگام و شتاب‌زده درباره برنامه‌ها و تصمیم‌های استاد هاشمی چاره‌ساز نیست و باید منتظر ماند و دید آیا انتصاب‌های او باعث ترمیم چهره بیمه مرکزی و البته احیای روحیه و تقویت انگیزه بدنه اجرایی و کارشناسی بیمه مرکزی و همچنین افزایش سطح اعتماد بین بیمه‌گران و نهاد ناظر خواهد شد یا نه؟

حکم انتصاب معاونت نظارت

محمود حق وردیلو به سمت سرپرست معاونت نظارت منصوب شد. استاد هاشمی طی حکمی، دکتر محمود حق وردیلو را به عنوان سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی منصوب کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در این حکم ضمن آرزوی موفقیت برای دکتر حق وردیلو، خواهان پیشبرد اهداف صنعت بیمه و بیمه مرکزی و تحقق تعهدات با بکارگیری تجربیات و تبادل نظر با صاحب نظران و انجام امور محوله شد.

انتصاب معاونت اتکایی

 استاد هاشمی طی حکمی، مهندس مجید تقی لو را به عنوان سرپرست معاونت اتکایی بیمه مرکزی منصوب کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استاد هاشمی در این حکم ضمن آرزوی موفقیت برای مهندس تقی لو، خواهان پیشبرد اهداف صنعت بیمه و بیمه مرکزی و تحقق تعهدات با بکارگیری تجربیات و تبادل نظر با صاحب نظران و انجام امور محوله شد.

گفتنی است غلامعلی جهانگیری معاون سابق اتکایی بعنوان مشاور رئیس کل در بیمه مرکزی به کار خود ادامه می دهد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا