مسکن در تهران ارزان شد ؛ کدام مناطق بیشترین افت را داشت؟

قیمت مسکن در تهران ارزان شد، بانک مرکزی می‌گوید در آذرماه امسال میانگین قیمت مسکن در تهران پایتخت ایران 2.2 درصد پایین آمده و به طور متوسط به 74 میلیون تومان رسیده است. اما کدام مناطق تهران بیشترین افت قیمت را داشته است؟ آمارها می‌گوید: قیمت مسکن در منطقه 22 تهران بیش از 12 درصد افت کرده است.

به گزارش همشهری، بر اساس آمار واحدهاي مسکوني معامله شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، متوسط قيمت يک متر مربع بناي واحد مسکوني معامله شده در شهر تهران در آذر‌ماه 1402 به 740.9 ميليون ريال رسيد که نسبت به ماه قبل 2.2 درصد کاهش نشان مي‌دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ، این رشد منفی در آذر ماه در تداوم روند نزولی اين مولفه از تيرماه سال جاري بوده است که این امر حاکي از برقراري آرامش نسبي در بازار معاملات مسکن شهر تهران به دنبال برقراري ثبات در بازار ارز و ساير دارايي‌ها در طی ماه های اخیر و نیز بواسطه برنامه های در دست انجام دولت درخصوص ساخت و عرضه مسکن در سطح کشور مي‌باشد.

منتظر زیرش شدید قیمت مسکن باشید

بانک مرکزی می‌گوید: مردم باید منتظر ریزش شدید قیمت مسکن در ماه‌های آینده باشند. این نهاد توضیح می‌دهد که در آذرماه امسال حجم معاملات مسکن در شهر تهران نسبت به ماه قبل معادل 1.2 درصد کاهش نشان می دهد و از مجموع 22 منطقه شهر تهران، 14 منطقه رشد قیمتی ماهانه منفي را تجربه نموده‌اند. اين وضعيت مي‌تواند نشانگر بروز افت‌هاي شديدتر قيمت مسکن در ماه‌هاي آتي باشد.

درصد کاهش و افزایش قیمت مسکن در 22 منطقه شهر تهران در آذر 1402

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا