قیمت مسکن در پایتخت؛ 46.7 میلیون تومان

گزارش جدید بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن در تهران طی آبان 1401،  نگران‌کننده است چرا که حکایت از رشد 6.8 درصدی قیمت هر متر خانه در پایتخت حکایت دارد و میانگین قیمت هر یک متر مربع، زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکیی به 46.7 میلیون تو.ان رسیده است. افزون بر اینکه معاملات ملکی در پایتخت در آبان امسال 9.6 درصد نسبت به مهرماه  امسال و 47.8 درصد نسبت به آبان پارسالقد کشیده است

به گزارش دنیای بانک، بانک مرکزی امروز اعلام کرد: تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان ماه سال 1401، به 8 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل 47.8 و ماه مشابه سال قبل 9.6 درصد افزايش نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی؛ در ماه مورد گزارش، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکی شهر تهران 467 ميليون ريال بود که حاکي از افزايش 6.8 درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1401» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهيه و منتشر شده است.

. بررسی آمارهای بانک مرکزی به تفکیک مناطق 22 گانه تهران نیز حاکی از این است که در آبان امسال، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در مناطق پایتخت معادل 95 میلیون و 114 هزار تومان بوده که به منطقه یک اختصاص داشته است و در مقابل و کمترین میانگین قیمت نیز معادل 23 میلیون و 93 هزار تومان در منطقه 18 تهران ثبت شده است
گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان 1401_Page_7
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا