فرخ نژاد سرانجام مدیرعامل بانک ملت شد

دکتر فرشید فرخ‌نژاد به عنوان مدیرعامل جدید بانک ملت انتخاب و معرفی شد. 7 بهمن امسال بود که دنیای بانک این خبر را رسانه ای کرد و به ماموریت فرخ نژاد در بانک ملت اشاره کرده بود. اما سکاندار جدید بانک ملت کیست؟

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با تصمیم هیات مدیره بانک ملت، دکتر فرشید فرخ‌نژاد از مدیران شناخته شده و موفق نظام بانکی، به عنوان مدیرعامل جدید این بانک انتخاب و معرفی شد.
فرخ نژاد متولد سال ۱۳۵۳ و دارای مدرک دکترای علوم اقتصادی (گرایش اقتصاد بین الملل) است.
وی از ابتدای آبان ماه ۱۳۷۸ به استخدام رسمی بانک رفاه کارگران درآمد و پس از کسب رتبه اول در آزمون سراسری بانک، در بخش‌ها و مسئولیت های مختلف در حوزه‌هایی از جمله شعب، اعتبارات، حقوقی و بین الملل خدمت کرده است.
عضو هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، رئیس هیأت مدیره بانک تجارت، رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران، عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران (به مدت ۱۰ سال)، مدیر امور اعتباری و بین الملل بانک رفاه کارگران، مدیر امور اعتباری و حقوقی بانک رفاه کارگران، رئیس اداره امور بین الملل بانک رفاه کارگران، عضو و رئیس هیأت مدیره شرکت صرافی رفاه بانک رفاه کارگران، رئیس هیأت مدیره شرکت‌های بازرگانی توسعه تجارت و خدمات گستر رفاه پردیس بانک رفاه کارگران و عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) بخشی از سوابق مدیریتی فرخ‌نژاد است.
پس از درگذشت زنده‌یاد رضا دولت‌آبادی مدیرعامل فقید بانک ملت، دکتر فرشید فرخ نژاد با تصمیم هیات مدیره این بانک و اخذ تاییدیه از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سایر مراجع، به عنوان مدیرعامل جدید بانک ملت معرفی شده است.

با مدیرعامل جدید بانک ملت آشنا شوید

فرشید فرخ نژاد متولد سال ۱۳۵۳ در تهران و پرورش یافته در شهر ایلام دارای دکترای علوم اقتصادی در شاخه بین المللی و پولی است. از ابتدای آبان ماه ۱۳۷۸ به استخدام رسمی بانک رفاه کارگران درآمده و پس از کسب رتبه ممتاز در آزمون سراسری بانک و فعالیت در بخش های مختلف و پذیرش مسئولیت های متعدد در حوزه های مختلف منجمله شعب و حوزه های اعتباری، حقوقی و بین الملل، از بهمن ماه سال ۱۳۹۰ به مدت ۱۰ سال به عنوان عضو هیأت مدیره و ریاست هیأت مدیره بانک رفاه کارگران فعالیت داشته و از بهمن ماه ۱۴۰۰ با تصویب مجمع عمومی بانک تجارت و متعاقب تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس هیأت مدیره بانک تجارت انتخاب شد.

از اوایل مهر ماه ۱۴۰۱ با تصویب مجمع عمومی بانک های دولتی و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت مدیرعامل بانک کشاورزی منصوب شد

وی در طول دوران خدمت، دارای تجربیات اجرایی و مدیریتی در سطح مدیران عالی در شرکت های فعال در زمینه بازرگانی و صرافی و همچنین عضویت در کمیسیون های تخصصی بانکی در بخش های مختلف بوده و از تیر ماه ۱۳۹۸ به واسطه تجربه کاری و مدیریتی در حوزه بین الملل، به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) انتخاب شد. وی همچنین دارای سوابق پژوهشی در زمینه انجام مصاحبه های اختصاصی در ارتباط با مسائل بانکی، چاپ و انتشار مقالات بانکی و اقتصادی به زبان های فارسی و انگلیسی در مجلات داخلی و بین المللی و همچنین مشارکت در تألیف کتب در حوزه اقتصاد و بانکداری بین الملل و همزمان تدریس علوم بانکی در دانشگاه خوارزمی می باشد.

سوابق و مسئولیت ها

  • مدیرعامل بانک ملت از ۵ بهمن ۱۴۰۲
  • مدیرعامل بانک کشاورزی از مهر ۱۴۰۱
  • رئیس هیأت مدیره بانک تجارت از بهمن ۱۴۰۰
  • رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران از بهمن ۱۳۹۹
  • عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران از بهمن ۱۳۹۰
  • مدیر امور اعتباری و بین الملل بانک رفاه کارگران از شهریور ۱۳۹۰
  • مدیر امور اعتباری و حقوقی بانک رفاه کارگران از آبان ۱۳۸۹
  • رئیس اداره امور بین الملل بانک رفاه کارگران از فروردین ۱۳۸۵
  • عضو و رئیس هیأت مدیره شرکت صرافی رفاه بانک رفاه کارگران از مهرماه ۱۳۸۵ به مدت ۸ سال
  • رئیس هیأت مدیره شرکت های بازرگانی توسعه تجارت و خدمات گستر رفاه پردیس بانک رفاه کارگران از مهر ۱۳۹۱ به مدت ۲ سال
  • عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) از تیر ۱۳۹۸

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا