ماموریت فرخ نژاد در بانک ملت چیست؟

پس از درگذشت رضا دولت آبادی، مدیرعامل فقید بانک ملت، سکان مدیریت این بانک بزرگ و خوشنام به فرشید فرخ نژاد، مدیرعامل بانک کشاورزی سپرده شد و باید دید که چه کسی مدیرعاملی بانک کشاورزی را بر عهده خواهد گرفت؟

به گزارش دنیای بانک، فرشید فرخ نژاد مدیر عامل بانک کشاورزی، با تصویب اعضای هیأت مدیره و تأیید وزیر اقتصاد به عنوان مدیرعامل بانک ملت منصوب شد .او  را می توان یکی از مدیران با تجربه و موفق نظام بانکی دانست که سابقه عضویت در هیأت مدیره بانک رفاه به عنوان عضو و رئیس هیأت مدیره (به مدت ۱۰ سال) و همچنین در بانک تجارت به عنوان رئیس هیأت مدیره و بانک کشاورزی به عنوان عضو هیأت مدیره و مدیرعامل را در کارنامه خود دارد.

فرخ نژاد که از سال ۱۴۰۱ سکان هدایت بانک کشاورزی را در دست گرفت، علاوه بر پرداخت بیش از ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات (تا پایان سال ۱۴۰۱) به بخش کشاورزی و فعالان صنعت غذایی کشور که نقش موثری در کنترل قیمت مواد غذایی داشت، موفق به کاهش ۷۰ درصدی ناترازی بانک کشاورزی در مدت زمانی کمتر از یک سال شد.

همچنین در مدت زمان مدیریت فرخ نژاد در بانک کشاورزی سرمایه این بانک ۱۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

با مدیرعامل جدید بانک ملت آشنا شوید

فرشید فرخ نژاد متولد سال 1353 در تهران و پرورش یافته در شهر ایلام دارای دکترای علوم اقتصادی در شاخه بین المللی و پولی است. از ابتدای آبان ماه 1378 به استخدام رسمی بانک رفاه کارگران درآمده و پس از کسب رتبه ممتاز در آزمون سراسری بانک و فعالیت در بخش های مختلف و پذیرش مسئولیت های متعدد در حوزه های مختلف منجمله شعب و حوزه های اعتباری، حقوقی و بین الملل، از بهمن ماه سال 1390 به مدت 10 سال به عنوان عضو هیأت مدیره و ریاست هیأت مدیره بانک رفاه کارگران فعالیت داشته و از بهمن ماه 1400 با تصویب مجمع عمومی بانک تجارت و متعاقب تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس هیأت مدیره بانک تجارت انتخاب شد.

از اوایل مهر ماه 1401 با تصویب مجمع عمومی بانک های دولتی و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت مدیرعامل بانک کشاورزی منصوب شد

وی در طول دوران خدمت، دارای تجربیات اجرایی و مدیریتی در سطح مدیران عالی در شرکت های فعال در زمینه بازرگانی و صرافی و همچنین عضویت در کمیسیون های تخصصی بانکی در بخش های مختلف بوده و از تیر ماه 1398 به واسطه تجربه کاری و مدیریتی در حوزه بین الملل، به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) انتخاب شد. وی همچنین دارای سوابق پژوهشی در زمینه انجام مصاحبه های اختصاصی در ارتباط با مسائل بانکی، چاپ و انتشار مقالات بانکی و اقتصادی به زبان های فارسی و انگلیسی در مجلات داخلی و بین المللی و همچنین مشارکت در تألیف کتب در حوزه اقتصاد و بانکداری بین الملل و همزمان تدریس علوم بانکی در دانشگاه خوارزمی می باشد.

سوابق و مسئولیت ها

  • مدیرعامل بانک ملت از 5 بهمن 1402
  • مدیرعامل بانک کشاورزی از مهر 1401
  • رئیس هیأت مدیره بانک تجارت از بهمن 1400
  • رئیس هیأت مدیره بانک رفاه کارگران از بهمن 1399
  • عضو هیأت مدیره بانک رفاه کارگران از بهمن 1390
  • مدیر امور اعتباری و بین الملل بانک رفاه کارگران از شهریور 1390
  • مدیر امور اعتباری و حقوقی بانک رفاه کارگران از آبان 1389
  • رئیس اداره امور بین الملل بانک رفاه کارگران از فروردین 1385
  • عضو و رئیس هیأت مدیره شرکت صرافی رفاه بانک رفاه کارگران از مهرماه 1385 به مدت 8 سال
  • رئیس هیأت مدیره شرکت های بازرگانی توسعه تجارت و خدمات گستر رفاه پردیس بانک رفاه کارگران از مهر 1391 به مدت 2 سال
  • عضو هیأت مدیره شرکت سازوکار ویژه تأمین مالی ایران و اروپا (اینستکس) از تیر 1398
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا