روز تاریخی بورس با پرواز 70917

امروز بازار سهام ایران یک روز تاریخی را ثبت کرد و شاخص کل با رشدی 4.5 درصدی و 70 هزار و 917 افزایش به یک میلیون و 647 هزار و 314 واحد رسید. این رشد در حالی رخ داد که هر سکه تمام بهار آزادی 5.6 درصد، دلار 2.1 درصد و هر گرم طلای 18 عیار هم 2.6 درصد رشد قیمت را در لحظه بسته شدن بورس تجربه کرد.

به گزارش دنیای بانک و بیمه در بورس تهران از مجموع 321 نماد معامله شده، تنها 17 نماد با افت ارزش مواجه شد و در مقابل ارزش سهام 304 واحد رشد کرد. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس را سهام شرکت‌های فولاد مباركه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، معدنی‌وصنعتی‌چادرملو، پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری‌غدیر، معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن وص.معدنی خاورمیانه، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، توسعه ‌معادن ‌و فلزات‌، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی نوری، بانك ملت، ایران‌ خودرو و سرمایه‌گذاری ‌صندوق ‌بازنشستگی‌ ثبت کردند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص قیمت در معاملات امروز بازار سهام 4.5 درصد، شاخص هم‌وزن 2.92 درصد، شاخص آزاد شناور 4.14 درصد، شاخص بازار اول 5.24 درصد و شاخص بازار دوم هم 3.6 درصد رشد کرد.

این بالاترین شاخص کل بورس از زمان روی کار‌آمدن دولت سید ابراهیم رئیسی است که به گفته تحلیل‌گران دلیل عمده رشد شاخص ناشی از افزایش قیمت دلار بوده و باید دید که در صورت موفقیت بانک مرکزی برای مهار قیمت در بازار ارز و افزایش نرخ سود بانکی، آیا بازهم شاخص بورس رشد خواهد کرد یا نه؟

میانگین قیمت هر دلار آمریکا در صرافی‌های مجاز به 40 هزار و 676 تومان رسیده در حالی که در معاملات فردایی هر دلار نزدیک 43 هزار تومان قیمت خورده است.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا