ثبت تراز 100 درصدی بیمه تعاون

شرکت بیمه تعاون با مدیرعاملی یونس مظلومی موفق شد تا در 9 ماه نخست امسال فروش خود را 77 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دهد و با ثبت فروش 18.6 هزار میلیارد ریالی تراز مثبت 100 درصدی را به جای بگذارد. پیش‌بینی می‌شود تنها بیمه‌گر تعاونی کشور تا پایان امسال رکورد جدید از درآمد از محل فروش حق بیمه را ثبت کند.

فروش آذرماه بیمه تعاون

شرکت بیمه تعاون با سرمایه ثبت شده 5 هزار میلیارد ریالی در آذرماه سال 1402 بالغ بر 2 هزار و 168 میلیارد و 752 میلیون ریال درآمد داشته و در مقابل خسارتی بالغ بر یک هزار و 324 میلیارد و 951 میلیون ریال پرداخت کرده که تراز مثبت 64 درصدی را ثبت کرده است.

روند فروش  و خسارات ماهانه بیمه تعاون در 9 ماه

رشد درآمد بیمه تعاون در 9 ماه

درآمد بیمه تعاون از محل صدور بیمه‌نامه‌ها در 9 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 77 درصد رشد به رقم 18 هزار و 633 میلیارد و 608 میلیون ریال رسیده و در مقابل بالغ بر 9 هزار و 330 میلیارد و 972 میلیون ریال پرداخت خسارت و ایفای تعهدات در برابر بیمه‌گذاران داشته است. به این ترتیب تراز شرکت یادشده در 9 ماه نخست سال جاری 100 درصد برآورد می‌شود.

روند فروش تجمیعی و خسارت پرداختی بیمه تعاون در 9 ماه

سهم زندگی از پرتفوی بیمه تعاون

از کل فروش و صدور بیمه‌ توسط شرکت بیمه تعاون در 9 ماه نخست امسال 45 درصد سهم رشته ثالث و حوادث سرنشین، 5 درصد سهم بیمه بدنه خودرو، 12 درصد بیمه درمان، 21 درصد بیمه زندگی و 17 درصد هم سایر رشته‌ها بوده است. سهم بیمه درمان با توجه به نسبت خسارت بالای این رشته در سبد پرتفوی بیمه تعاون، خطر ریسک را از سودآوری شرکت دور می‌سازد.

نمودار سهم رشته‌های مختلف از فروش بیمه تعاون

ترکیب خسارت‌های بیمه تعاون

این بیمه‌گر در 9 ماه اخیر در حالی پرداخت خسارت‌ها را با دقت و سرعت انجام می‌دهد که از مجموع خسارت‌های پرداخت شده، 36 درصد سهم درمان، 24 درصد سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 8 درصد سهم بیمه بدنه خودرو، 21 درصد سهم بیمه زندگی و 11 درصد سهم سایر رشته‌ها بوده است.

نمودار سهم رشته‌های مختلف از خسارت بیمه تعاون

افزایش سرمایه بیمه تعاون

هیات مدیره بیمه تعاون پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت از 5 هزار میلیارد ریال به 12 هزار میلیارد ریال را تصویب کرده که به تایید حسابرس و بازرس قانونی رسیده که پس از صدور مجوزهای لازم از سازمان بورس و بیمه مرکزی برای تصمیم‌گیری نهایی از سوی سهامداران تعیین تکلیف خواهد شد.

این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و اندوخته سرمایه‌ای بیمه تعاون با هدف اصلاح ساختار مالی جهت گرفتن مجوز اتکایی قبولی صورت می‌گیرد. چرا که بر اساس شرایط حاکم بر صنعت بیمه، شرط اخذ مجوز قبولی اتکایی، حداقل سرمایه باید 8 هزار میلیارد ریال باشد که با رای سهامداران بیمه تعاون، انتظار می‌رود که سهم این شرکت از بازار افزایش و درآمد شرکت هم افزایش یابد.

بیمه تعاون در سال گذشته به ازای هر سهم 93 ریال سود شناسایی کرده بود که 70 ریال آن بین سهامداران به صورت نقدی تقسیم شد و انتظار می‌رود با افزایش سرمایه، کیفیت و استحکام سودسازی شرکت نسبت به سال‌های قبل بهبود یابد.

تنها شرکت بیمه‌ای به صورت تعاونی کشور فعالیت خود را از 20 تیر سال 1392 در تمامی رشته‌های بیمه‌ای استارت زده و هم اکنون دارای 22 شعبه، 8 باجه، 882 نماینده جنرال و 136 نماینده بیمه عمرو زندگی در سراسر ایران است.

هدفگذاری 30 هزار میلیارد ریالی

بیمه تعاون در سالی که گذشت بالغ بر 18 هزار و 317 میلیارد و 183 میلیون ریال درآمد داشته و در 9 ماهه نخست امسال فروش شرکت از این رقم عبور کرده و گام بعدی و در فصل زمستان باید تلاش کند تا به رقم 30 هزار میلیارد ریال برساند. رسیدن به این هدف به معنای رشد 3 برابری درآمد 186 درصدی نسبت به سال 1400 است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا