۳ روش استعلام بیمه بدنه خودرو

قصد خرید یک خودرو دست‌دوم دارید و می‌خواهید وضعیت بیمه بدنه را استعلام بگیرید؟ آیا می‌خواهید از زمان تمدید بیمه بدنه ماشین مطلع شوید؟ خرید بیمه بدنه، بر خلاف بیمه شخص ثالث، اختیاری است و به طور کلی مواردی که به بدنه خودرو آسیب وارد می‌کند را تحت پوشش دارد.

اگر می‌خواهید با روش‌های استعلام بیمه بدنه آشنا شوید ما در این مقاله ۳ روش برای استعلام بیمه را عنوان کرده‌ایم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

۱. سایت بیمه مرکزی (سنهاب)؛ راه دولتی استعلام آنلاین بیمه بدنه

سایت بیمه مرکزی به آدرس centinsur.ir به‌عنوان مرجع رسمی استعلام اصالت بیمه بدنه، توسط بیمه مرکزی طراحی و راه‌اندازی شده است. در سایت سنهاب می‌توان اعتبار کلیه بیمه‌نامه‌های صادر شده از طرف شرکت‌های مختلف بیمه‌گر را بررسی کرد. البته واردکردن این اطلاعات از طرف شرکت‌های بیمه‌گر زمان‌بر بوده و ممکن است چند روز طول بکشد تا اطلاعات بیمه ماشین شما در این سایت وارد شود.

بعد از ورود به سایت و کلیک روی میز خدمات الکترونیک و سپس استعلام اصالت بیمه‌نامه، شما با روش‌های مختلفی برای استعلام بیمه مواجه خواهید شد. در کلیه این روش‌ها شما هم به کد ملی فرد بیمه‌گذار و کد ملی شخص استعلام گیرنده نیاز دارید. اطلاعات دیگری که در زمان استعلام بیمه بدنه از بیمه مرکزی احتیاج دارید به شرح زیر است:

استعلام با کد یکتا؛ کد درج شده روی بیمه‌نامه

کد یکتا، کدی چند رقمی و منحصربه‌فرد برای هر بیمه نامه، چه بیمه آتش‌سوزی، عمر و بیمه باربری، چه انواع بیمه‌های خودرو است. با این کد درج شده روی بیمه نامه، می‌توان، سوابق بیمه بدنه خودرو را بررسی کرد.

نحوه استعلام بیمه بدنه خودرو با شماره بیمه‌نامه

شماره بیمه‌نامه روی برگه بیمه ماشین نوشته شده است. در زمان استعلام اصالت بیمه بدنه خودرو به این شماره بیمه نامه و شرکت بیمه‌گر نیاز دارید. با این روش شما می‌توانید بیمه شخص ثالث خودرو را نیز استعلام بگیرید. بدیهی است فرق بیمه بدنه و شخص ثالث در زمان استعلام از طریق این روش، تفاوت در شماره بیمه نامه وارده است.

کد VIN؛ کد درج شده روی کارت ماشین

کد VIN یا همان کد شاسی خودرو که پشت کارت ماشین نوشته شده، روش دیگری برای استعلام اعتبار بیمه بدنه خودرو است. در این روش به کد VIN و یک شماره تلفن همراه نیاز دارید. برای استفاده از سایت سنهاب نیازی به ثبت نام ندارید و به محض ورود اطلاعات درخواستی از سوی سایت، مطالب درخواستی نمایش داده می‌شود. همچنین پس از اعلام قیمت بیمه شخص ثالث توسط شرکت بیمه‌کننده برای صدور بیمه‌نامه باید کد VIN خودرو خود را به‌طور دقیق اعلام کنید تا بیمه‌نامه شما به‌درستی صادر شود.

۲. پیامک؛ در دسترس‌ترین روش استعلام اصالت بیمه بدنه

گاهی اوقات ممکن است به اینترنت دسترسی نداشته باشید؛ در این شرایط بهترین روش استعلام سوابق بیمه بدنه خودرو پیام کوتاه است. در این روش باید طبق یکی از الگوهای زیر اطلاعات خود را به شماره  ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال کنید:

مدتی پس از ارسال پیامک، پیام کوتاهی حاوی اطلاعات موردنظر برای شما ارسال می‌شود. استعلام پیامکی بیمه بدنه، از آن جهت که به اینترنت نیازی ندارد، در هر زمان یا مکانی مورد استفاده است.

۳. خدمات الکترونیک بیمه آسماری؛ استعلام سریع بیمه بدنه

راه ساده و سریع‌تر برای استعلام اصالت بیمه بدنه، مراجعه به سایت بیمه آسماری و اقدام از طریق بخش خدمات آنلاین یا خدمات الکترونیک بیمه آسماری و سپس «استعلام صحت بیمه‌نامه» است. وارد کردن شماره بیمه‌نامه برای استعلام صحت بیمه نامه خودرو یا سایر بیمه نامه‌هاکافی است.

 

استعلام بیمه بدنه خودرو با پلاک؛ آیا امکان پذیر است؟

برخی افراد می‌خواهند فقط با پلاک، بیمه بدنه خودرو را استعلام بگیرند؛ باید گفت این کار شدنی نیست. پلاک خودرو در زمان بررسی تخفیفات بیمه شخص ثالث کاربرد دارد؛ اما برای استعلام بیمه بدنه استفاده نمی‌شود. کد‌ملی، کد VIN، شماره بیمه نامه یا کد یکتا اطلاعاتی هستند که در زمان استعلام بیمه بدنه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پس از مشاهده بیمه‌نامه درصورتی‌که موعد تمدید آن فرا رسیده باشد باید اقدام به تمدید کنید. توجه داشته باشید قیمت بیمه بدنه خودرو براساس سقف پوشش و قیمت خودرو تعیین می‌شود که برای اطلاع دقیق از هزینه می‌توانید بخش فروش سایت را مشاهده کنید.

خرید بیمه بدنه مناطق آزاد؛ آرامش خیال برای خسارات جانبی خودرو

در این مقاله به ۳ روش استعلام بیمه بدنه خودرو پرداختیم؛ روش اول با استفاده از سایت بیمه مرکزی اعلام شده از سوی دولت است. ارسال پیامک به شماره مشخص شده یکی از در دسترس‌ترین راه‌ها بوده و در هر زمان یا مکان می‌توانید استعلام بگیرید.

سایت بیمه آسماری نیز این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند فقط با وارد کردن شماره بیمه‌نامه از اصالت و اعتبار بیمه بدنه خودرو صادر شده در شرکت آسماری مطمئن شوند. بیمه آسماری با ارائه خدمات بیمه بدنه در مناطق آزاد, به هموطنان عزیز در جبران خسارات مالی کمک می‌کند. شما می‌توانید از بخش مربوطه در سایت با مشاوران و کارشناسان در این باره مشورت کنید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا