۱/۵درصد مطالبات بانک رسالت غیرجاری است

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه رسالت، محمدحسین حسین زاده با بیان اینکه خدمات بانک قرض الحسنه رسالت با دو درصد کارمزد سالیانه در اختیار مشتریان قرار می گیرد، افزود: استقبال مردم از خدمات قرض الحسنه عوامل مهمی در کاهش مطالبات به شمار می روند.

وی بکارگیری سامانه اعتبارسنجی مرآت و پرداخت تسهیلات در قالب این سامانه را راهکاری مهم در کاهش مطالبات معوق عنوان کرد. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید بر اهمیت اعتبارسنجی در این بانک یادآور شد: در اعتبارسنجی، اعتبارمشتری ملاک پرداخت تسهیلات شده و جایگزینی برای وثیقه های بانکی به شمار می رود.

حسین زاده با بیان اینکه ارائه خدمات شرعی، آسان و ارزان از مهمترین اهداف بانک قرض الحسنه رسالت است، افزود: از سال ۹۶سامانه اعتبارسنجی مرآت در این بانک با هدف تسهیل در پرداخت تسهیلات به کار گرفته شد.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود۶۰۰هزار نفر به عضویت این سامانه درآمده اند. حسین زاده رقم تسهیلات پرداخت شده تسهیلات قرض الحسنه در پنج سال گذشته را بیش از دو میلیون و۹۰۰هزار فقره عنوان کرد و گفت: میانگین پرداخت وام در این بانک ۱۰میلیون و۵۰۰هزار تومان است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به اینکه در کشور بیش از پنج میلیون و ۵۰۰هزار نفر عضو داریم، افزود: سپرده های ۹۹درصد این افراد کمتر از ۵۰میلیون تومان است. وی با بیان اینکه سقف تسهیلات در بانک قرض الحسنه رسالت ۳۰میلیون تومان است، اظهارداشت: ۸۰درصد مردم جامعه مخاطب این بانک به شمار می روند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا