کدام بانک سود 30 درصد می دهد؟

طرح سراسری فروش اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ سود 30 درصد و البته نرخ شکست 12 درصد از امروز در بانک‌ها کلید خورد و شاید سوال بسیاری این باشد که کدام بانک سود 30 درصدی می‌دهد؟

به گزارش دنیای بانک به نقل بانک مرکزی، همه بانک‌ها اجازه پذیرایی از سپرده‌گذاران و مشتریان پول‌دار برای در اختیار قرار دادن اوراق گواهی سپرده خاص با نرخ سود 30 درصد را دارند اما مهم این است که اگر استقبال زیاد باشد، شاید این اوراق به دست همه نرسد. چرا که بانک مرکزی می‌گوید: انتشار اوراق با سود بی سابقه 30 درصد سقف دارد و بانک‌ها در مجموع اجازه جذب سپرده تا سقف 280 هزار میلیارد تومان را خواهند داشت.

نرخ سود قبل سررسید: 12 درصد

این گزارش می‌افزاید: هرچند بانک مرکزی درباره نرخ سود اوراق گواهی سپرده قبل از سررسید سکوت کرده اما برخی بانک‌ها فاش کرده‌اند که اگر دارنده این اوراق قبل از سررسید، نیاز به پول‌شان پیدا کنند، نرخ سود از 30 درصد به 12 درصد کاهش می‌یابد. این شکاف 18 درصد شاید باعث کاهش انگیزه مشتریان شود چرا که کسی از نرخ تورم آینده خبر ندارد.

سقف 280 هزار میلیارد تومانی

بانک مرکزی هدف از این سیاست جدید پولی با نرخ سود بی‌سابقه 30 درصد را تامین مالی سرمایه در گردش طرح‌های اقتصادی اعلام کرده که قرار است 200 هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شود و 80 هزار میلیارد تومان دیگر هم صرف تامین مالی پروژه‌های پیشران و مولد با بازدهی بالا خواهد شد که البته مجوز 80 هزار میلیاردی به بانک‌های منتخب داده شده و نه همه بانک‌ها.

بانک مرکزی با هدف تامین مالی سرمایه در گردش طرح‌های اقتصادی با بازدهی مناسب مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سهمیه به کلیه بانک‌های کشور جهت انتشار گواهی سپرده خاص صادر کرد. همچنین در راستای تامین مالی پروژه‌های پیشران و مولد با بازدهی بالا نیز مبلغ ۸۰ هزار میلیارد تومان مجوز صدور این گواهی به بانک‌های منتخب داده شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه ( پرداخت سود ماهانه ) را با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولید به شبکه بانکی ابلاغ کرده است.

بر اساس دستورالعمل انتشار گواهی سپرده خاص، بانک‌ها می‌توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح‌های با بازدهی بالا اقدام به انتشار این اوراق نموده و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب بانک‌ها پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده خاص آن است که معاف از مالیات بوده و هیچ محدودیت خرید هم برای اشخاص حقیقی و حقوقی ندارد. همچنین امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ها امکان‌پذیر است.

با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود. دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند همچنین بانک‌ها مجازند از امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری اقدام به عرضه این اوراق کنند.

انتشار گواهی سپرده گذاری ۳۰ درصد بانک ملی ایران

گواهی سپرده مدت دار ، ویژه سپرده گذاری (خاص) بانک ملی ایران با نرخ سود علی الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه ( پرداخت سود ماهانه ) با هدف تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری تا پایان روز 18 بهمن ماه در تمامی شعب این بانک عرضه می شود.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در راستای دستور العمل بانک مرکزی این بانک اقدام به انتشار این گواهی سپرده برای تامین سرمایه در گردش طرح‌هایی با بازدهی بالا کرده است و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب ۳۰ درصدی به خریداران این گواهی سپرده در شعب این بانک پرداخت می شود.

گفتنی است تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی به غیر از صندوق های سرمایه گذاری مجاز به خرید این گواهی سپرده خواهند بود؛ پرداخت سود علی‌الحساب این اوراق به صورت ماهانه و معاف از مالیات است و بازخرید قبل از سر رسید آن در شعب بانک با نرخ سود 12درصد سالانه از تاریخ فروش محاسبه خواهد شد. گواهی سپرده بصورت الكترونيكی بوده و برگه سپرده به مشتری تحويل نخواهد گرديد لذا اطلاع حفظ و نگهداری رسيد صادره گواهی سپرده ضروری است.

لازم به ذکر است امکان استفاده این گواهی به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی برای دارندگان آن و همچنین مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور از ویژگی های خاص این سری از گواهی های سپرده(خاص) بانک ملی ایران است. هدف از انتشار این اوراق، مردمی سازی اقتصاد، کاهش نقدینگی در بازار و تامین مالی طرح های بزرگ و سودآور بوده است.

اوراق سپرده 30 درصدی در بانک پارسیان

گواهی سپرده مدت دار ویژه سپرده گذاری (خاص) بانک پارسیان با نرخ سود علی الحساب 30 درصد سالانه از روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه 1402 به مدت 7 روز کاری در شعب این بانک عرضه می شود.در پایان دوره مشارکت، سود قطعی نیز علاوه بر سود علی‌الحساب 30 درصدی به خریداران این گواهی سپرده پرداخت می‌شود.

ویژگی بارز این گواهی سپرده آن است که امکان بازخرید قبل از سررسید امکان‌پذیر است و با اجرای این طرح، مشارکت مردمی در تامین مالی طرح‌های تولیدی کشور فراهم می‌شود. دارندگان این گواهی می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.

آغاز فروش گواهی سپرده 30 درصدی در بانک ملت

عرضه گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص) در شعب بانک ملت آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، به استناد مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملت گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص) یک ساله از روز چهارشنبه 11 بهمن ماه 1402 به مشتریان عرضه می‌کند. بر این اساس، گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه گذاری (خاص) بانک ملت با نام و دارای تاریخ سررسید یک سال پس از تاریخ انتشار هستند.
این گزارش حاکی است، نرخ سود علی الحساب گواهی سپرده جدید بانک ملت 30 درصد سالانه و قابل پرداخت در مقطع ماهانه و نرخ سود بازخرید آن پیش از تاریخ سررسید، معادل 12 درصد سالیانه خواهد بود. شایان ذکر است، با توجه به حداکثر نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، این گواهی‌ها فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

استارت فروش گواهی سپرده 30 درصدی بانک سپه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ به استناد مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی به‌ غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به شعب بانک سپه از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۸ بهمن ماه سال جاری نسبت به خرید گواهی سپرده با نرخ سود علی الحساب ۳۰ درصد سالانه اقدام نمایند.

گواهی سپرده مذکور با نام و غیرقابل انتقال بوده و سود آن در مقاطع ماهانه قابل پرداخت خواهد بود. بازخرید قبل از سررسید با نرخ سود ۱۲ درصد سالانه از طریق شعبه فروشنده امکان‌پذیر می‌باشد.

بانک آینده هم سود 30 درصدی می دهد

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب بانکی 30 درصد سالانه و معاف از مالیات با هدف تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و با مجوز بانک مرکزی ج.ا.ایران در بانک آینده آغاز شد.
پرداخت سود این گواهی سپرده به‌صورت ماهانه بوده و امکان بازخرید آن قبل از سررسید نیز در شعب بانک آینده در سراسر کشور، وجود دارد.
هم‌چنین دارندگان این گواهی سپرده می‌توانند از آن به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.
عرضه گواهی سپرده خاص با سود علی الحساب 30 درصد و معاف از مالیات و قابل افتتاح برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در شعب بانک آینده از روز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه 1402 آغاز شده و به‌مدت 7 روز کاری در تمامی شعب این بانک در سراسر کشور، ادامه خواهد داشت.
همچنین مشتریان می توانند از طریق سامانه های مجازی بانک آینده همچون “آبانک” و “کیلید” نسبت به افتتاح این سپرده اقدام نمایند.

سود 30 درصد به سپرده گذاران در همه شعب بانک ایران زمین

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد سالانه از روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور به مدت 7 روز کاری آغاز خواهد شد.به گزارش روابط عمومی؛ گواهی سپرده خاص با هدف تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با مجوز از بانک مرکزی در بانک ایران زمین عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است علاوه بر واریز سود این گواهی سپرده به صورت ماهانه، امکان باز خرید قبل از سررسید فراهم شده است. دارندگان گواهی سپرده خاص می ‌توانند از این گواهی به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.

بانک اقتصادنوین میزبان مشتریان با سود 30 درصد

عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود 30 درصد از روز چهارشنبه 11 بهمن ماه 1402 در شعب بانک اقتصادنوین در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک اقتصادنوین، این بانک براساس مجوز بانک مرکزی ج.ا.ا گواهی سپرده خاص یک ساله با نرخ سود علی‌الحساب ۳۰ درصد سالانه را با هدف تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی منتشر و عرضه می‌کند.
پرداخت سود ماهانه معاف از مالیات، امکان بازخرید قبل از سررسید با نرخ ۱۲ درصد و قابلیت استفاده به عنوان وثیقه تسهیلات بانکی از ویژگی‌های این گواهی سپرده خاص است.مشتریان حقیقی و حقوقی برای خرید این اوراق می توانند از ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ حداکثر به مدت ۷ روز کاری به شعب بانک اقتصادنوین در سراسر کشور مراجعه کنند.

30 درصد از بانک کشاورزی سود بگیرید

گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد از روز چهارشنبه 11بهمن ماه در شعب بانک کشاورزی سراسر کشور عرضه خواهد شد. به گزارش روابط‌ عمومی بانک کشاورزی، این گواهی سپرده خاص با مجوز بانک مرکزی و نرخ سود علی‌الحساب سالانه ۳۰ درصد به منظور تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پرداخت سود ماهانه، معاف از مالیات، امکان بازخرید قبل از سر رسید و استفاده به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات بانکی از مهم ترین مزایای گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد است.

این گزارش می افزاید، متقاضیان برای استفاده از مزایای این گواهی سپرده، از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌‌ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری فرصت دارند به شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور مراجعه و نسبت به خرید آن اقدام کنند.

بانک سینا سود 30 درصدی می دهد

شعب بانک سینا در سراسر کشور از امروز عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود ۳۰ درصد را آغاز می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، عرضه گواهی سپرده خاص با نرخ سود علی‌الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه با هدف تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و با مجوز بانک مرکزی در بانک سینا صورت می‌گیرد.
پرداخت سود این گواهی سپرده به صورت ماهانه بوده و ویژگی مهم آن علاوه بر نرخ سود، امکان بازخرید قبل از سررسید در شعب بانک‌ سینا در سراسر کشور است.
همچنین دارندگان این گواهی سپرده می‌توانند از آن به عنوان وثیقه جهت دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.
عرضه این گواهی سپرده در شعب بانک سینا از روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌‌ماه ۱۴۰۲ به مدت ۷ روز کاری در تمام شعب بانک سینا در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

 

 

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا