کارنامه فروردین ۹۸ کاردگر در بیمه دانا

به گزارش پایگاه خبری دنیای بانک، از مجموع حق بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا در فروردین ماه ۱۳۹۸، حدود ۵۴ درصد به بیمه شخص ثالث، ۸ درصد به بیمه درمان، ۸ درصد بیمه بدنه خودرو، ۵ درصد بیمه حوادث سرنشین، ۱۷ درصد بیمه زندگی و باقی مانده آن به سایر رشته ها اختصاص دارد. این در حالی است که سهم بیمه درمان از محل خسارت پرداخت شده در فروردین امسال ۵۹ درصد، بیمه شخص ثالث ۲۵ درصد، بیمه بدنه خودرو ۵ درصد برآورد شده است.

نکته قابل توجه اینکه میزان حق بیمه صادر شده توسط بیمه دانا در فروردین امسال نسبت به فروردین سال گذشته ۹۰ درصد رشد داشته در حالی که میزان خسارت پرداخت شده در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تنها ۲۱ درصد رشد داشته است. حق بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا در فروردین سال گذشته ۸۵۸ هزار و ۵۰۳ میلیون ریال و خسارت پرداخت شده هم یک هزار و ۱۸۳ میلیارد و ۹۷۹ میلیون ریال برآورد شده بود به نحوی که نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بیمه دانا در فروردین سال گذشته ۱۳۸ درصد بوده است.

 


کارنامه شرکت بیمه دانا در فروردین ۱۳۹۸ – مبلغ حق بیمه و خسارت به میلیون ریال است
 

کارنامه شرکت بیمه دانا در فروردین ۱۳۹۸ – مبلغ حق بیمه و خسارت به میلیون ریال است


شرح
دوره یک ماهه منتهی به ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
حق بیمه صادره  خسارت پرداختی
رشته بیمه ای مبلغ درصد سهم مبلغ درصد سهم

درمان
۱۲۴,۸۰۱ ۸ ۸۳۸,۶۲۴ ۵۹

ثالث – اجباری
۸۷۸,۳۳۵ ۵۴ ۳۵۵,۰۱۸ ۲۵

ثالث – مازاد و دیه
۰ ۰ ۰ ۰

حوادث سرنشین
۸۹,۶۷۴ ۵ ۴۴,۱۴۸ ۳

بدنه خودرو
۱۳۳,۵۴۵ ۸ ۷۸,۳۱۹ ۵

آتش سوزی
۲۴,۰۱۰ ۱ ۳,۶۵۱ ۰

باربری
۲۶,۸۸۳ ۲ ۲۳,۰۲۹ ۲

مسئولیت
۵۴,۷۵۰ ۳ ۳۶,۴۵۱ ۳

مهندسی
۵,۰۱۳ ۰ ۲,۰۸۸ ۰

کشتی
۵۰ ۰ ۰ ۰

هواپیما
۱۴۹ ۰ ۰ ۰

نفت و انرژی
۹,۴۰۵ ۱ ۰ ۰

حوادث
۷,۴۵۲ ۰ ۳,۱۷۹ ۰

اعتباری
۰ ۰ ۰ ۰

زندگی – اندوخته دار
۱۱۳,۲۰۱ ۷ ۱۵,۳۴۸ ۱

زندگی – غیر اندوخته دار
۱۶۸,۱۷۵ ۱۰ ۳۲,۰۵۹ ۲

پول
۰ ۰ ۰ ۰

سایر
۶۹ ۰ ۴۳۳ ۰
جمع ۱,۶۳۵,۵۱۲ ۱۰۰ ۱,۴۳۲,۳۴۷ ۱۰۰
پایگاه خبری دنیای بانک و بیمه www.donyayebank.ir

 بیمه دانا در بیست و دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۳ با مشارکت بیمه Commercial   Union  انگلیس به صورت شرکت سهامی عام با سرمایه بخش خصوصی  تأسیس شد. این شرکت پس از ۵ سال فعالیت در قالب بخش خصوصی در تیرماه ۱۳۵۸ براساس مصوبه شورای انقلاب و دولت موقت به همراه ۱۲ شرکت بیمه خصوصی «ملی» اعلام شد .

 

در آذرماه سال ۱۳۶۷ به موجب «قانون نحوه اداره امور شرکت‌های بیمه» شرکت‌های بیمه ملی شده ( آریا، امید، پارس، توانا، تهران، حافظ، ساختمان و کار، شرق، ملی) در شرکت سهامی بیمه دانا ادغام و به موجب همین قانون مقرر شد این شرکت ضمن بررسی حساب‌ها و تسویه دیون دولت و سهامداران شرکت‌های ادغامی، به عنوان یک شرکت بیمه تخصصی در رشته بیمه‌های اشخاص شروع به فعالیت کند. در ادامه به دلیل محدودیت حوزه فعالیت و نبود امکان رقابت با سایر شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۷۵ با تصویب ماده واحده‌ای توسط مجلس شورای اسلامی به بیمه دانا اجازه داده شد همچون سایر شرکت‌های بیمه‌ای فعالیت کند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا