پیوند بانک صادرات و بیمه سرمد، الگویی برای آینده

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، آیین افتتاح ساختمان مرکزی شرکت بیمه سرمد به نام ساختمان «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» صبح شنبه 4 شهریور 1402 با حضور مدیرعامل بانک صادرات ایران، رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد، دبیرکل سندیکای صنعت بیمه، مدیران عامل شرکت‌های بیمه، برگزار شد.

سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم که معاون سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها، معاون سرمایه‌های انسانی، رئیس مرکز حراست و حفاظت و مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات این بانک نیز حضور داشتند، ضمن تبریک هفته دولت و تسلیت شهادت رجایی و باهنر و تشکر از تلاش‌های انجام شده برای ارتقای کمی و کیفی شرکت بیمه سرمد، نامگذاری این ساختمان به نام شهید حاج قاسم سلیمانی را مایه خیر و برکت برای این شرکت دانست.

ایمانی با اشاره به اهمیت دو صنعت بیمه و بانکداری در ارایه خدمت به مردم، اظهار کرد: برخی بانک‌ها علی‌رغم تمایل به داشتن شرکت بیمه از آن محروم هستند. این در حالی است که بانک صادرات ایران مجموعه بیمه سرمد را دارد و از همین رو، با هم‌افزایی این دو مجموعه بانکی و بیمه‌ای انتظار می‌رود، خدمات ارزشمندتری به مردم ارایه شود و رفاه بیشتری را برای آنها به همراه آورد.

او با اشاره به آشنایی خود با صنعت بیمه اظهار کرد: در بدو ورود به بانک صادرات ایران، با توجه به وجود برخی کاستی‌ها در بیمه سرمد، به عنوان سهامدار اصلی، حمایت و تقویت این بیمه را در دستور کار خود قرار دادیم و تا اندازه‌ای که در توان بانک بود، بیمه سرمد را به عنوان یک مرکز خدمات‌رسانی به مردم، تقویت کردیم.

ایمانی با تاکید بر همراهی، همگامی و هم‌افزایی بانک صادرات ایران و بیمه سرمد تصریح کرد: هم اینک، پیوند موثر میان این دو مجموعه برقرار شده و همکاری‌های دوجانبه آنها از نزدیک دنبال می‌شود.

او با اشاره به شبکه گسترده بانک صادرات ایران در داخل و خارج از کشور، از مدیران شرکت بیمه سرمد خواست تا همکاری مشترک بانک صادرات ایران و بیمه سرمد به حوزه بین‌الملل نیز تسری یابد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با اشاره به ظرفیت گسترده نیروی انسانی شاغل و بازنشسته این بانک و وجود برخی انتقادات به خدمات بیمه سرمد، ابراز امیدواری کرد، شرکت بیمه سرمد، آنچنان که در زمینه‌های مدیریت هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و اصلاح پرتفوی خود موفق بوده است، در بخش ارتقای کیفیت خدمات به همکاران شاغل و بازنشسته بانک صادرات ایران و ارایه خدمات شایسته به آنها نیز موفق باشد.

صعود همه شاخص‌های صنعت بیمه

مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم با اعلام این که تمام شاخص‌های صنعت بیمه در سال جاری به طور چشمگیری رشد یافته‌اند، اظهار کرد: اگر چه بخشی از این رشد به علت افزایش نرخ تورم است، اما با تعدیل نرخ تورم و با قیمت‌های سال 1395، رشد 3.04 درصدی را شاهد هستیم.

او با اعلام اینکه فروش صنعت بیمه در سال گذشته 175 هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: تعداد قراردادهای این میزان فروش، 74 میلیون فقره بوده و این در حالی است که صنعت بیمه در سال گذشته به 70 میلیون فقره قرارداد، خسارت پرداخت کرده است. انگاره‌ای در اذهان شکل گرفته که صنعت بیمه به هنگام پرداخت خسارت، امساک می‌کند، اما وقتی از 74 میلیون قرارداد به 70 میلیون قرارداد خسارت پرداخت شده است، مشخص است که این صنعت به هنگام پرداخت خسارت نیز کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

او با بیان این که صنعت بیمه بیشترین تماس را با مردم دارد، از رشد 24.5 درصدی خدمات غیرحضوری بیمه‌ها در سال گذشته خبر داد و گفت: غیر از خدمات بیمه‌ای، در سایر بخش‌ها از جمله بیمه عمر، بیمه تکمیلی و… شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم به گونه‌ای که پوشش بیمه عمر از 28 میلیون نفر به 30 میلیون نفر و پوشش بیمه تکمیلی از 17 میلیون نفر به 20 میلیون نفر رسیده است.

الگویی برای آینده

رئیس بیمه مرکزی شرط تداوم موفقیت‌های صنعت بیمه را ابداع و به‌کارگیری الگوهای جدید عنوان کرد و گفت: یکی از الگوهای جدید، همکاری میان بانک صادرات ایران و بیمه سرمد است. این الگو را می‌توانیم شفاف‌تر کرده و حرکت جدی‌تری را پی‌ریزی کنیم تا در آینده مبنای همکاری‌های مشابه قرار گیرد.

او نبود بیمه‌های اعتباری و بیمه پول را یکی از نقاط ضعف صنعت بیمه برشمرد و گفت: بیمه سرمد می‌تواند خدمات و محصولات جدیدی را طراحی کند تا مردم بتوانند بهره بیشتری از همکاری بانک صادرات ایران و بیمه سرمد داشته باشند.

بهزادپور در پایان آمادگی صنعت بیمه را برای همکاری‌های عمیق‌تر و وسیع‌تر با بانک صادرات ایران با هدف تلطیف بیشتر فضای اقتصادی کشور اعلام کرد.

بیمه سرمد، سرآمد شود

سیدمحمد کریمی، دبیرکل سندیکای صنعت بیمه نیز در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی شرکت بیمه سرمد با تمجید از توانایی‌ها و تلاش‌های مدیرعامل شرکت بیمه سرمد و همچنین تیم مدیریتی این شرکت اظهار کرد: از زمان استقرار این تیم، روند شاخص‌ها در این شرکت رو به افزایش است و امیدواریم که با این روند، نقصان‌های گذشته جبران شود.

او با اشاره به خیز بسیار مناسب شرکت بیمه سرمد در دوره جدید از رئیس کل بیمه مرکزی خواست تا ارزش ریالی ساختمان جدید ستاد مرکزی این بیمه در زمره دارایی آن محسوب شود تا سطح توانگری بیمه سرمد افزایش یابد.

کریمی ابراز امیدواری کرد، با مساعدت‌های بیمه مرکزی، شرایط بیمه سرمد، سرآمد شود.

خیز سرمد برای ثبت سرمایه 1000 میلیارد تومانی

سیدمحمدمهدی بهشتی‌نژاد، مدیرعامل شرکت بیمه سرمد نیز در این مراسم با ارایه گزارشی درباره علل خرید ساختمان جدید ستاد مرکزی اظهار کرد: این ساختمان در 22 آذر سال گذشته خریداری شده است تا ستاد مرکزی از حالت پراکنده در شهر بزرگ تهران خارج و تجمیع شود و هم اینک 250 نفر از همکاران بیمه سرمد در این ساختمان فعالیت دارند.

وی افزود: با خرید این ساختمان، ضمن کاهش هزینه‌ها، نسبت به توانگری شرکت نیز اقدام شده است. به گونه‌ای که ارزش این ساختمان، در ارزش‌گذاری رسمی جدید به 1100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد با اشاره به روند افزایش سرمایه این بیمه، خبر داد که تا پایان پاییز سال جاری، سرمایه این شرکت از 676 میلیارد تومان به 1000 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

بهشتی‌نژاد همچنین با اشاره به اصلاح پرتفوی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی در شرکت بیمه سرمد گفت: در حالی که طی سال گذشته 29 میلیارد تومان سود برای شرکت شناسایی شده بود، در سه ماهه سال 1402 موفق به تحقق 28 میلیارد تومان سود شده‌ایم.​

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا