پیام رئیس كل بیمه مركزی به مناسبت روز خبرنگار

به نام پروردگار یکتا

خبرنگاری در هزاره سوم نه فقط به مثابه یک حرفه، بلکه یک هنر شریف است که مرز بین آگاهی و ناآگاهی را ترسیم می کند.
در روزگاری که فضای مجازی بر واقعیت های جامعه، سایه افکنده و سیطره یافته است این جامعه خبری است که همچنان بر قواعد حرفه ای و اصول اخلاقی خود پایبند مانده و بر استیلای متن بر حاشیه، اصرار می ورزد.
پرداختن به متن تحولات اقتصادی به ویژه در حوزه صنعت بیمه یکی از مهمترین مولفه های توسعه کشور است و خبرنگارانی که دلی عاشق و جانی آگاه دارند در حقیقت مشاوران راستین سیاستگذاران و مدیران این عرصه به شمار می آیند.
رصد کمیت و کیفیت فعالیت بیمه گران، احصای نیازها و مطالبات بیمه گذاران، شفاف سازی آخرین دستاوردهای صنعت بیمه و ارائه راهکارهای جدید برای تعمیم فرهنگ بیمه از جمله ماموریت هایی است می تواند ضریب امید به آینده و رفاه اجتماعی را در کشور افزایش دهد.
تلاش بی دریغ جامعه خبرنگاران صنعت بیمه برای گذراندن دوره های عمومی و تخصصی بیمه، تمرکز بر تحلیل صحیح داده ها، دقت در انتشار آمار و نگاه واقع گرایانه به دستاوردهای این صنعت به بازیابی جایگاه بیمه گری در کشور کمک شایانی کرده است.
حضور روشنگرانه اصحاب رسانه در مجامع و محافل بیمه ای و هم افزایی با جامعه بیمه گران، یک روی سکه ماموریت خبرنگاران است و روی دیگر آن را باید در انعکاس مطالبات بیمه ای مردم، به تماشا نشست.
خبرنگاران ، آیینه ای پیش روی فعالان صنعت بیمه قرار می دهند تا تصمیم سازی ها در فضای شفاف تر و کاربردی تری شکل بگیرد.
ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار بر خود فرض می دانم از همدلی های صادقانه و راهنمایی های دلسوزانه شما همراهان صنعت بیمه، صمیمانه سپاسگزاری کرده و دوام توفیقات شما را از درگاه باریتعالی مسالت نمایم.

مجید بهزادپور
رئیس کل بیمه مرکزی

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا