پیاده سازی نظارت هوشمند در صنعت بیمه

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر مجید مشعلچی هدف از انتخاب «نظارت هوشمند» را عدم وجود یک تعریف منسجم از این موضوع دانست و گفت: مدت هاست این واژه در صنعت بیمه مطرح شده و تعاریف و برداشت های متعددی از آن وجود دارد.
وی افزود: بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر و متولی نظارت باید با هدف روشنگری ، تعریف دقیق و جامعی از آن ارائه دهد تا شرکت های بیمه بتوانند عملیات بیمه گری خود را با آن تطبیق دهند.
قائم مقام بیمه مرکزی افزود: ارائه یک مدل نظارت هوشمند در صنعت بیمه، نیازمند بررسی تجارب موفق کشورهای دیگر در حوزه بیمه و سایر بازارهای مالی است که نقش پژوهشکده بیمه در این راستا بسیار موثر خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از فناوری های نوین در طراحی مدل نظارت هوشمند تاکید کرد و گفت: باید بررسی شود که آیا ابزار های نظارتی موجود از کارایی لازم برخوردار هستند یا خیر؟
همچنین در این نشست، اعضا ضمن استقبال از انتخاب این موضوع به طرح نظرات و دیدگاه های خود در خصوص نیاز صنعت بیمه به نظارت هوشمند، ارائه مدل، تعیین حدود اختیارات نظارتی در صنعت بیمه،تطبیق الگوی نظارت هوشمند با قوانین کسب و کار، تجارت الکترونیک و …، ایجاد زیرساخت های فناوری، بومی سازی نرم افزارهای نظارتی، آموزش نیروی انسانی، تقویت نظارت پسینی، نقش بخش صحیح توانگری شرکت های بیمه در نظارتهای مالی، بررسی رفتار مصرف کننده، کاهش حرکات سینوسی نظارتی، اصلاح قوانین و مقررات و …..پرداختند.
شایان ذکر است، نشست شورای خبرگی صنعت بیمه با هدف بهره مندی از تجربیات خبرگان صنعت بیمه، بررسی مسائل روز و مبتلابه صنعت بیمه با حضور کارشناسان و خبرگان این صنعت به صورت منظم در بیمه مرکزی برگزار می شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا