وبملت در بهار 1402 گل کاشت

بانک ملت در بهار امسال با رشد 213 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، 91 هزار و 189 میلیارد و 910 میلیون ریال سود ساخت و به ازای هر سهم هم 258 ریال سود خالص شناسایی کرد. ادامه این روند سودسازی در فصل‌های آتی نشان از استحکام روند سودسازی وبملت خواهد داشت و می‌تواند در پایان سال سود مناسبی را برای سهامداران به ثبت برساند.

به گزارش دنیای بانک، صورت‌های مالی و حساب سود و زیان بانک ملت در 3 ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که خالص درآمد بانک از محل پرداخت تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها با رشد 73 درصدی نسبت به 3 ماه نخست سال گذشته به رقم 186 هزار و 422 میلیارد و 908 میلیون ریال رسیده است.

رشد درآمدهای مشاغ ناشی از پرداخت تسهیلات به مشتریان و کاهش هزینه سود سپرده‌ها یکی از دلایل تقویت جریان سود در بانک ملت به شمار می‌رود به گونه‌ای که درآمد وبملت از محل تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها و اوراق بدهی در بهار سال جاری نسبت به بهار پارسیان رشدی 53 درصدی داشته در حالی که هزینه سود سپرده‌های بانک تنها 33 درصد افزایش یافته است.

افزون بر اینکه خالص درآمد کارمزد خدمات ریالی و ارزی و همچنین خدمات بانکداری دیجیتال وبملت در 3 ماهه نخست امسال رشد 73 درصدی داشته و بانک از همین محل بالغ بر 38 هزار و 33 میلیارد و 149 میلیون ریال درآمد اختصاصی و غیرمشاع به ثبت رسانده‌است.

نتیجه اینکه درآمدهای عملیاتی بانک ملت در بهار امسال با افزایش 64 درصدی به رقم 216 هزار و 960 میلیارد و 971 میلیون ریال رسیده و در مقابل هزینه‌های اداری و عمومی 14 درصد افزایش یافته است.

  • افزایش سرمایه وبلمت

بانک ملت با سرمایه ثبت شده 353 هزار میلیارد ریالی قرار است به زودی سرمایه خود را آنهم از محل سود انباشته به 853 هزار میلیارد ریال افزایش دهد که این تصمیم باعثث بهبود و استحکام ساختار سرمایه وبملت خواهد شد. افزایش 137 درصدی سرمایه بانک ملت، باعث خواهد شد و بر اساس اعلام هیات مدیره این بانک، بخش عمده از سود انباشته شرکت ناشی از سود تسعیر ارزی بوده که ماهیت غیرنقدی دارد و بر طبق مقررات بانک مرکزی قابل تقسیم بین سهامداران را ندارد و به همین دلیل قرار است این سود به سرمایه وبملت تبدیل شود که باعث افزایش سودآوری در سال‌های آینده خواهد شد.

سود انباشته وبملت در پایان خرداد امسال بالغ بر 586 هزار و 341 میلیارد و 228 میلیون ریال برآورد و اعلام شده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا