هزینه عمل قلب با بیمه تکمیلی چقدر است؟

نحوه پرداخت هزینه عمل قلب توسط بیمه تکمیلی

عمل قلب باز یکی از پرهزینه‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود که پرداخت هزینه‌های آن برای برخی از افراد دشوار است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بیمه تکمیلی، شرایطی را فراهم کرده‌اند تا با پوشش‌های مختلف بخش قابل‌توجهی از هزینه عمل قلب باز را پرداخت می‌کنند. هزینه عمل قلب باز با بیمه تکمیلی در ایران بسته به نوع عمل، مرکز درمانی و هم‌چنین پوشش‌های بیمه تکمیلی خدمات درمانی شما متفاوت خواهد بود. نحوه پرداخت هزینه عمل قلب باز با بیمه تکمیلی به صورت زیر است:

  • روش مستقیم: در این روش، بیمه‌شده به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و با ارائه معرفی‌نامه از شرکت بیمه‌گر، مرکز درمانی هزینه‌ای از وی دریافت نمی‌کند. البته باید توجه داشت که هر بیمه‌ای سقف تعهدات مشخصی دارد و در‌صورتی‌که هزینه‌های درمان بیمار از این سقف بیشتر شود، مقدار مازاد باید توسط خود بیمه‌شده پرداخت شود​.
  • روش غیرمستقیم: در این روش بیمه‌شده ابتدا هزینه‌های درمان را پرداخت کرده و سپس با ارائه فاکتورها و مدارک مرتبط به شرکت بیمه مراجعه کرده و نسبت به دریافت هزینه‌ها اقدام می‌کند.

هزینه عمل قلب باز در بیمارستان دولتی، با بیمه سلامت، بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی بسیار کمتر از بیمارستان‌های خصوصی است و حتی با داشتن بیمه‌ تکمیلی می‌توانید این هزینه را به صفر برسانید.

شرایط بیمه تکمیلی برای دریافت هزینه عمل قلب باز چیست؟

برای خرید و استفاده از بیمه درمان تکمیلی برای پرداخت هزینه عمل قلب باز شروطی اساسی وجود دارد که باید حتما رعایت شود.

  • بیمه‌گزار برای استفاده از خدمات بهترین بیمه تکمیلی خانواده، گروهی یا انفرادی حتما باید به سن قانونی برسد. (حداقل سن ۱۸ سال است)
  • شرط سنی برای خرید بیمه تکمیلی، حداکثر تا ۶۰ سالگی است. برای افراد بین ۶۰ تا ۷۰ و همچنین بین ۷۱ تا ۸۰ سن، به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد حق بیمه اضافه خواهد شد. البته ممکن است که در بعضی شرکت‌های بیمه شرط سنی متفاوت یا صفر باشد. بعد از ۸۰ سالگی امکان خرید بیمه تکمیلی وجود نخواهد داشت. اما در شرکت بیمه آسماری با شرایطی می‌توان افراد بالای ۸۰ سال را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داد.

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی بیشتر از خرید آن اهمیت دارد. در‌صورتی‌که یکی از این شرایط، توسط بیمه‌گزار یا بیمه‌گر رعایت نشود، هر دو طرف می‌توانند با توجه به مفاد، بیمه‌نامه را فسخ کنند.

نحوه پرداخت هزینه عمل قلب باز با بیمه تامین اجتماعی به چه صورت است؟

علاوه‌بر بیمه تکمیلی، بیمه تامین اجتماعی نیز بخشی از هزینه عمل قلب باز را پرداخت می‌کند. با این حال، میزان پوشش و هزینه عمل قلب باز با بیمه تامین اجتماعی با میزان هزینه عمل قلب باز با بیمه تکمیلی متفاوت است. اگر عمل جراحی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد، تا ۹۰ درصد هزینه‌ها طبق تعرفه دولتی به بیمار پرداخت می‌شود.

البته این پرداختی در‌صورتی امکان‌پذیر است که عمل جراحی قلب باز در مراکز درمانی خاص که طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هستند انجام شود. به‌عنوان مثال ممکن است شما برای پرداخت هزینه عمل قلب باز در بیمارستان میلاد مبلغ بسیار ناچیزی را پرداخت کنید؛ زیرا بیمه تامین اجتماعی بخش قابل‌توجهی از هزینه جراحی را پرداخت خواهد کرد.

توجه کنید که فرقی نمی‌کند شما از چه طریقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشته باشید. به‌عنوان مثال حتی در‌صورتی‌که شما حق بیمه خود را از طریق مشاغل آزاد نیز پرداخت کنید باز هم می‌توانید از پوشش‌های بیمه تامین اجتماعی برای پرداخت هزینه‌های درمانی استفاده کنید. اگر در‌مورد نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد نیز سوال یا ابهامی دارید، بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با نمایندگی بیمه تامین اجتماعی تماس گرفته و اطلاعات دقیق و به‌روز را کسب کنید.

عمل قلب باز در کدام بیمارستان های دولتی انجام می‌شود؟

عمل قلب باز در ایران در بیمارستان‌های دولتی مختلفی انجام می‌شود. عمل جراحی قلب باز در این مراکز درمانی توسط تیم‌های متخصص و با هزینه‌های مختلفی بسته به بیمه مورد‌نظر و نوع عمل انجام می‌شود. در اینجا به چند بیمارستان دولتی مطرح که عمل قلب باز انجام می‌دهند اشاره شده است:

  • بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد
  • بیمارستان بانک ملی ایران
  • بیمارستان قلب شهید رجایی
  • بیمارستان میلاد تهران

ممکن است هزینه عمل قلب باز در بیمارستان رجایی با هزینه عمل قلب باز در بیمارستان میلاد متفاوت باشد؛ زیرا قیمت بیمه تامین اجتماعی یا تکمیلی در این مراکز و هم‌چنین سطح خدمات با یکدیگر متفاوت است. بدین‌ترتیب بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق با قسمت پذیرش هر‌یک از این مراکز درمانی تماس بگیرید. در بیمارستان دولتی نیز امکان دریافت معرفی‌نامه تکمیلی درمان جهت هزینه‌های احتمالی وجود دارد.

نحوه پرداخت هزینه عمل قلب باز در بیمارستان خصوصی توسط بیمه تکمیلی

برای انجام عمل قلب باز در بیمارستان‌های خصوصی با استفاده از بیمه تکمیلی، ابتدا باید مطمئن شوید که بیمه تکمیلی شما این نوع عمل جراحی را پوشش می‌دهد یا خیر. علاوه‌بر این، باید بررسی کنید که بیمارستان مدنظرتان طرف قرارداد با بیمه تکمیلی شما است یا خیر. هم‌چنین از شرایط پزشک معالج جهت قرارداد با بیمه‌های تکمیلی مطلع شوید. در‌صورتی‌که بیمه تکمیلی شما عمل قلب باز را پوشش دهد و هم‌چنین با بیمارستان مدنظرتان قرارداد داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید برای انجام عمل اقدامات لازم را انجام دهید.

در بعضی موارد پرداخت هزینه عمل قلب باز در بیمارستان خصوصی نیاز به پرداخت فرانشیز دارد تا بیمه تکمیلی هزینه‌ها را پوشش دهد​. در مراکزی که طرف قرارداد با بیمه تکمیلی شما هستند، نیازی به پرداخت هزینه برای عمل قلب باز نیست و موارد تحت پوشش مانند عمل جراحی، فقط با پرداخت فرانشیز انجام می‌شود. بدین‌منظور کافی است کد ملی خود را به پذیرش بیمارستان اعلام کنید​. در پرداخت هزینه عمل قلب باز در بیمارستان خصوصی غیرطرف قرارداد نیز باید اول هزینه جراحی را کامل پرداخت کنید و سپس مبلغ مورد‌نظر را از شرکت بیمه بگیرید.

در‌صورتی‌که به‌منظور کاهش هزینه‌های درمانی و عمل‌های جراحی خود قصد خرید بیمه تکمیلی انفرادی را دارید، به‌منظور استعلام هزینه بیمه تکمیلی انفرادی آسماری می‌توانید اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت کنید.

خرید بیمه تکمیلی آسماری برای پرداخت هزینه عمل قلب باز

با‌توجه‌به اطلاعات ذکر شده در مورد هزینه عمل قلب باز با بیمه تکمیلی در این مقاله، می‌توان گفت که با انتخاب بیمه تکمیلی مناسب و استفاده از مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه، می‌توان هزینه‌های عمل قلب باز را به حداقل رساند. البته درصد دقیق پوشش بیمه‌ای بستگی به شرایط و قوانین شرکت بیمه مربوطه دارد و باید به‌صورت جداگانه بررسی شود.

بیمه آسماری نیز در خصوص پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی از جمله هزینه عمل قلب باز، هزینه فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی یا خدمات دندان‌پزشکی پوشش‌های مختلفی را به بیمه‌کنندگان ارائه می‌دهد. سقف پوشش‌‌ها در بیمه‌های مختلف از جمله خانواده، گروهی و انفرادی متفاوت خواهد بود. به‌منظور کسب اطلاعات دقیق در مورد میزان پرداخت هزینه از طرف بیمه تکمیلی آسماری می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا