هزینه بیمه تکمیلی عینک چقدر است؟

شرایط پوشش هزینه عینک و لنز طبی در بیمه‌های تکمیلی

یکی از پرطرفدارترین خدماتی که شرکت‌های بیمه‌ انجام می‌دهند، پرداخت هزینه خرید عینک است. علاوه‌بر بیمه‌های پایه (تامین اجتماعی) که بخشی از هزینه‌های عینک و لنز طبی را جبران می‌کنند، بیمه درمان تکمیلی خانواده یا انفرادی نیز هزینه‌های این بخش را تا سقف پوشش عینک می‌پردازند.

هر شرکت ارائه‌دهنده بیمه تکمیلی قوانین و سقف تعهدات متفاوتی برای پوشش هزینه عینک دارند. به‌عنوان مثال یک شرکت بیمه ممکن است مسئولیت تحت پوشش قرار دادن همه هزینه دریافت عینک با بیمه تکمیلی را تقبل کند، درحالی‌که امکان دارد شرکت دیگری هیچ هزینه‌ای بابت این فرآیند درمانی نپردازد.

نحوه پرداخت هزینه عینک بیمه تکمیلی آسماری

بیمه تکمیلی SOS به‌صورت انفرادی و گروهی ارائه می‌شود. قراردادهای بیمه تکمیلی انفرادی ، مشمول پوشش هزینه عینک بیمه تکمیلی نمی‌شوند؛ اما افراد تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی آسماری شرکتی، می‌توانند از کمک هزینه‌های خرید عینک و لنز طبی استفاده کنند. برای پرداخت هزینه بیمه تکمیلی عینک طبق قوانین بیمه اس او اس، نیازی به تایید پزشک معتمد نیست. در واقع بیماران برای استفاده از پوشش‌های این بیمه می‌توانند با ارائه فاکتور و دستور پزشک یا اپتومتریست که مهر و امضا دارد برای دریافت هزینه پرداختی خود اقدام کنند.

فرانشیز پوشش عینک در بیمه تکمیلی آسماری برای شرکت‌های گوناگون با‌توجه‌به قرارداد آن‌ها متفاوت بوده و  بین ۱۰ تا ۳۰ درصد متغیر است. بیمه آسماری، نسبت به سایر بیمه‌ها پوشش‌های بهتری برای پرداخت هزینه خرید عینک دارد. پرداخت سریع، نیاز نداشتن به مراجعه حضوری و نیاز نداشتن به گواهی پزشک و مراکز گسترده طرف قرارداد از  ویژگی‌های مثبت این بیمه محسوب می‌شود.

بررسی شرایط بیمه تکمیلی عینک برای بازنشستگان

بیشتر بازنشستگان بعد از اتمام دوره خدمت، تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قرار می‌گیرند. هزینه بیمه تکمیلی عینک در بیمه آتیه‌سازان حافظ فقط مربوط به عینک‌های طبی است و هزینه‌های لنز طبی و عینک آفتابی قابل‌جبران نیست. نحوه دریافت هزینه عینک بیمه تکمیلی بازنشستگان بدین‌صورت است که افراد باید با به همراه داشتن اصل فاکتور و گواهی پزشک به شعب بیمه آتیه‌سازان حافظ مراجعه کنند.

به بازنشستگانی که قصد دریافت هزینه عمل لیزیک با بیمه تکمیلی را دارند، پیشنهاد می‌شود از پوشش‌های بیمه آسماری استفاده کنند. بیمه تکمیلی آسماری جزو معدود‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای است که بیمه تکمیلی عمل چشم ارائه می‌دهد. با خرید این بیمه به‌صورت مستقیم، تحت پوشش بیش از ۳۵۰۰ مرکز بهداشتی و درمانی قرار خواهید گرفت.

خرید عینک آفتابی و پرداخت هزینه آن توسط شرکت‌های بیمه تکمیلی

شرکت‌های بیمه، عینک آفتابی را فقط برای تزئین و زیبایی ظاهری به شمار می‌آورند. از‌این‌رو شما برای دریافت هزینه بیمه تکمیلی عینک آفتابی باید به شرکت‌های بیمه ثابت کنید که این عینک برای سلامت چشمان شما ضروری است و جنبه درمانی دارد. بدین‌منظور باید عینک آفتابی را با تایید متخصص چشم پزشک و با تایید نمره چشم تهیه کنید.

در‌صورتی‌که چشم پزشک یا اپتومتریست معتمد، در نامه‌ای تایید کند که شما برای سلامتی چشمان خود به عینک آفتابی نیاز دارید، این امکان فراهم می‌شود که مقداری از هزینه‌های شما توسط شرکت بیمه جبران شود. توجه داشته باشید، در‌صورتی‌که شما از حق بیمه تکمیلی انفرادی sos استفاده کنید، امکان دریافت هزینه خرید عینک آفتابی از شرکت‌های بیمه را ندارید. برای دریافت این هزینه باید تحت پوشش بیمه تکمیلی اس او اس شرکتی قرار گیرید.

مدارک لازم برای گرفتن هزینه عینک طبی از بیمه تکمیلی

شما می‌توانید با به همراه داشتن مدارک لازم و مراجعه به پزشک معتمد شرکت بیمه‌گر خود هزینه‌های عینک یا لنز خود را دریافت کنید:

  • اصل قبض دریافت شده از مرکز خرید عینک
  • اصل گواهی تجویز پزشک متخصص مرتبط (شامل مشخصات بیمار و تاریخ تجویز)
  • مدارک و مستندات تشخیصی و درمانی مورد‌استناد پزشک معالج

توجه داشته باشید برای اینکه بتوانید هزینه‌های خرید لنز یا عینک طبی را دریافت کنید باید مدارک فوق را به‌صورت مهرو موم شده به شرکت‌های بیمه ارائه دهید.

بهره‌مندی از پوشش‌های بیمه تکمیلی برای پرداخت کامل هزینه‌های خرید عینک

در این مطلب شرایط بیمه تکمیلی عینک و نحوه پرداخت هزینه‌های آن را بررسی کردیم. پرداخت هزینه عینک و انواع عمل‌های چشم تحت پوشش شرکت‌های بیمه تکمیلی‌ قرار می‌گیرد؛ اما هر شرکت طرح‌های مختلفی را برای پرداخت هزینه به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. شرکت asmari-insurance نیز بدین‌منظور پوشش‌های بیمه تکمیلی با ارائه خدمات توسط شرکت SOS کمک رسان ایران را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است. برای کسب اطلاعات در مورد شرایط و نحوه دریافت هزینه خرید عینک از پوشش‌های شرکت بیمه تکمیلی آسماری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا شما تا به حال برای گرفتن هزینه عینک یا عمل چشم، از بیمه اقدام کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا