نحوه خرید «ارز مسافرتی» در پیام رسان بله

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، برای خرید ارز مسافرتی در بله کافی ست وارد زبانۀ «بانک من» شوید، روی نشان «ارز مسافرتی» بزنید، مشخصات فردی‌ (شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کدملی، کدپستی، شماره گذرنامه و تاریخ تولد) را وارد کنید، تعهدنامه را تأیید کرده و با انتخاب تاریخ پرواز، نام فرودگاه و کشور مقصد، انتخاب نوع ارز و تعداد ارز درخواستی‌ وارد مرحله بعد شوید. سپس پرداخت را انجام و با شناسه فروش در تاریخ مشخص‌ شده به فرودگاه رفته و ارز خود را دریافت کنید.

خرید ارز مسافرتی تنها در صورتی ممکن است که شماره تلفن حساب کاربری بله و صاحب حساب متعلق به یک کدملی باشد.

همچنین با هر شماره همراه بله فقط یک بار امکان خرید ارز وجود دارد و اگر پس از تاریخ سفر ارز را دریافت نکنید، حداکثر ۱۰ روز بعد از تاریخ سفر برای ابطال فروش ارز و استرداد وجه ریالی پرداختی فرصت وجود دارد.

باید توجه داشت که در صورت وارد کردن اطلاعات اشتباه پرواز یا گذرنامه، امکان ویرایش از طریق بله وجود نداشته و متقاضی باید به شعب ارزی مراجعه کند بنابراین متقاضیان باید نهایت دقت را در وارد کردن اطلاعات خود داشته باشند.

زمان فروش ارز مسافرتی ۲۴ساعته‌ بوده و برای مشاهده رسید تراکنش و اطلاعات خرید باید به بازوی رسید یا بخش «مشاهدۀ جزئیات رسید» در قسمت «ارز مسافرتی» مراجعه شود.

برای دریافت ارز، پس از مراجعه به فرودگاه، باید «شناسۀ فروش» را که یک کد ۱۵رقمی است، به باجه بانک ملی ایران یا دستگاه دریافت ارز ارائه کنید.

هر مسافر فقط یک بار در سال امکان خرید ارز مسافرتی داشته و سقف خرید ارز مسافرتی ۵۰۰ دلار است.

برای خرید ارز مسافرتی سن خریدار باید بیش از  ۱۸ سال و فاصله زمانی بین درخواست خرید ارز مسافرتی و تاریخ پرواز حداکثر ۷ روز باشد.

نسخه ios بله برای خرید ارز مسافرتی به زودی در دسترس کاربران قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا