نبض هفتگی ارزش سهام بیمه دانا

هر سهم شرکت بیمه دانا که در حال حاضر مدیریت آن را ابراهیم کاردگر برعهده دارد در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۱ فروردین‌ماه ۱۳۹۸ به ۲۶۱۵ ریال رسید که بالاترین قیمت از ابتدای امسال به حساب می‌آید. محاسبات دنیای بیمه نشان می‌دهد که هر سهم بیمه دانا از ۵ فروردین‌ماه تا ۲۱ فروردین ۴۲۲ ریال افزایش داشته که رشدی ۱۹ درصدی را روایت می‌کند.

به گزارش شبکه خبری تخصصی دنیای بیمه، بیمه دانا در بیست و دوم خرداد ماه سال ۱۳۵۳ با مشارکت بیمه Commercial   Union  انگلیس به صورت شرکت سهامی عام با سرمایه بخش خصوصی  تأسیس شد. این شرکت پس از ۵ سال فعالیت در قالب بخش خصوصی در تیرماه ۱۳۵۸ براساس مصوبه شورای انقلاب و دولت موقت به همراه ۱۲ شرکت بیمه خصوصی «ملی» اعلام شد .

در آذرماه سال ۱۳۶۷ به موجب «قانون نحوه اداره امور شرکت‌های بیمه» شرکت‌های بیمه ملی شده ( آریا، امید، پارس، توانا، تهران، حافظ، ساختمان و کار، شرق، ملی) در شرکت سهامی بیمه دانا ادغام و به موجب همین قانون مقرر شد این شرکت ضمن بررسی حساب‌ها و تسویه دیون دولت و سهامداران شرکت‌های ادغامی، به عنوان یک شرکت بیمه تخصصی در رشته بیمه‌های اشخاص شروع به فعالیت کند. در ادامه به دلیل محدودیت حوزه فعالیت و نبود امکان رقابت با سایر شرکت‌های بیمه در سال ۱۳۷۵ با تصویب ماده واحده‌ای توسط مجلس شورای اسلامی به بیمه دانا اجازه داده شد همچون سایر شرکت‌های بیمه‌ای فعالیت کند.

نمودار زیر روند قیمت سهام شرکت بیمه دانا را از ابتدای امسال تا پایان هفته سوم فروردین به تصویر می‌کشد.

نوسان ارزش سهام شرکت بیمه دانا در پایان هفته سوم فروردین 1397

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا