نبض فروش بیمه سامان موزون می‌زند

فروش بیمه سامان در 10 ماه نخست امسال با رشدی 26 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 28 هزار و 628 میلیارد و 50 میلیون ریال رسید و این شرکت در همین مدت بالغ بر 14 هزار و 387 میلیارد و 142 میلیون ریال خسارت پرداخت کرده که رشدی 83 درصدی را نشان می‌دهد. نسبت خسارت بیمه سامان در پایان دی‌ماه امسال به 50 درصد رسیده است.

به گزارش دنیای بیمه، از جمله تغییرات محسوس در سبد فروش بیمه سامان می‌توان به موزون شدن پرتفوی با وزن 42 درصدی بیمه زندگی است و این وضعیت نشان می‌دهد که این شرکت بیمه‌ای تمایلی برای رقابت در رشته بیمه شخص ثالث و نرخ‌شکنی در رشته بیمه درمان ندارد.

بررسی ترکیب حق بیمه تولیدی 10 ماهه نخست بیمه سامان بیانگر این است که 25 درصد کل فروش سهم بیمه درمان، 10 درصد سهم شخص ثالث و حوادث سرنشین، 42 درصد سهم بیمه‌های زندگی، 5 درصد بیمه مسئولیت، 6 درصد بیمه باربری، 4 درصد بیمه آتش‌سوزی، 3 درصد بدنه خودرو بوده و سهم رشته‌های بیمه مهندسی، نفت و انرژی هرکدام 2 درصد و بیمه حوادث هم یک درصد برآورد شده است.

این گزارش می‌افزاید: از کل خسارت پرداختی توسط بیمه سامان در 10 ماه نخست امسال، 41 درصد به پرونده‌های بیمه خسارت و 33 درصد به بیمه‌های زندگی و 9 درصد به بیمه‌های شخص ثالث و حوادث سرنشین اختصاص داشته و سهم رشته‌های بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت هر کدام 5 درصد و بیمه بدنه خودرو هم 4 درصد بوده است.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا