مهم‌ترین اقدامات بانک رفاه در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران

دکتر اسماعیل للـه‌گانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی بانک رفاه کارگران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، با بیان اینکه یکی از موضوعات تعیین‌کننده و زیرساختی در صنعت بانکداری استفاده از ظرفیت‌های پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: بانک رفاه کارگران با استفاده از ظرفیت‌هایی که از طریق همکاری مستمر با وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، سازمان تامین اجتماعی، بانک مرکزی، سازمان پدافند غیرعامل و سایر ذی‌نفعان مربوطه برای این بانک شکل گرفته است، تجارب بسیار ارزنده‌ای در حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در بانک رفاه کارگران تدوین شده است، افزود: این دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها مبتنی بر مقررات بالادستی تدوین و متناسب با الزامات مربوطه در بازه زمانی مشخصی به‌روزرسانی می‌شوند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران به اقدامات صورت‌گرفته در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از صنعت بانکداری کشور به سمت بانکداری دیجیتال سوق پیدا کرده است و حدود 90 درصد تراکنش‌های بانکی بر بستر الکترونیک انجام می‌گیرد و به همین دلیل حفاظت از داده‌ها یکی از الزامات این حوزه است و هر روز نیز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری و حرکت بانک‌ها به سمت بانکداری الکترونیک، رعایت الزامات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در این حوزه، از ضروری‌ترین موضوعات است.

دکتر للـه‌گانی خاطرنشان ساخت: در بانک رفاه کارگران تلاش شده است در حوزه فناوری اطلاعات، تمامی استانداردهای پدافند غیرعامل رعایت و عملیاتی شود و این در حالی است که توجه به این مهم در سال‌های اخیر از اهمیت روزافزونی برخوردار بوده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: در این سال‌ها تلاش کرده‌ایم در بخش‌های مختلف، الزامات پدافند غیرعامل را متناسب با هر بخش رعایت کنیم و در این راستا سرفصل‌های مدیریت بحران جزو پیوست‌های اصلی فعالیت بانک بوده است.

وی افزود: علاوه بر اقداماتی بنیادینی که در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته، تلاش شده است در مباحث مربوط به ساختمان‌های بانک و شرایط نگهداری از تجهیزات نیز، استانداردهای پدافند غیرعامل کاملا اجرایی شود.

دکتر للـه‌گانی در پایان به ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه مدیریت بحران به کارکنان بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی این بانک، آموزش‌های مرتبط با پدافند غیرعامل است که به صورت مستمر اجرایی می‌شود.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا