مشتری مداری محور همه برنامه ها و محصولات بانک ملی

اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران در همایش«بررسی عملکرد ۹ ماهه سال 1402» بر گسترش سهم بازار بانک ملی ایران با استفاده از محصولات جذاب و مورد نیاز مشتریان و همچنین تقویت و گسترش بانکداری غیر حضوری تاکید کردند.

به گزارش دنیای بانک از روابط عمومی بانک ملی ایران، عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در این همایش که مدیر عامل بانک، اعضای هیات مدیره، هیات عامل و معاونان، روسای ادارات کل و روسای ادارات امور شعب و شعب مستقل حضور داشتند، گفت: راه نجات سازمان ها از مشکلات پیش رو، توجه به موضوع فناوری است.

وی با اشاره به شرایط سخت کشور از نظر جنگ اقتصادی و سایبری، تاکید کرد: خوشبختانه بانک ملی ایران با تلاش های گسترده ای که توسط بخش فناوری صورت گرفته است، از شرایط بسیار ایمنی در برابر حملات سایبری برخوردار است.

شفیعی ادامه داد: تجهیز بخش فناوری بانک در شرایط سخت تحریم با دشواری های فراوانی صورت گرفته است و علی رغم محدودیت ها از زیر ساخت های مناسبی در این بخش برخوردار هستیم.

رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به برخی قطعی های سیستم در شعبه ها تاکید کرد: دلیل این قطعی ها، تامین ایمنی سیستم ها است و شعب باید با حسن ارتباط و آرامش، مشتریان را در این شرایط، مدیریت کنند.
مدیریت دقیق دارایی ها و بدهی ها از ابتدای سالحسن مونسان عضو هیات مدیره نیز در این همایش با اشاره به برنامه های معاونت امور شعب، گفت: تقویت عملکرد بخش ستادی بانک تاثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد صف دارد و موجب به نتیجه رسیدن برنامه های پیش بینی شده در شعب می شود.وی با اشاره به وضعیت مدیریت دارایی ها و بدهی های بانک، افزود: از ابتدای سال جدید، مدیریت دقیق دارایی ها و بدهی ها اعمال خواهد شد تا هیچ واحدی دچار تراز منفی دارایی و بدهی نشود.مونسان تاکید کرد: اختیارات مدیران باید متناسب با وضعیت مدیریت دارایی و بدهی در بخش مربوطه افزایش یابد.

اگر واحدی از عملکرد خوبی برخوردار است، ضروری است تا با تقویت اختیارات مدیر مربوطه، ابزار لازم برای تقویت عملکرد آن واحد فراهم شود.این عضو هیات مدیره با اشاره بر ضرورت افزایش سهم بازار گفت: افزایش سهم بازار باید با رفع ناترازی توام شود و از اضافه برداشت ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: بخش ارزی بانک از ظرفیت های زیادی برخوردار است و تمرکز بیش از پیش بر این بخش می تواند موجب درآمدزایی بانک شود.مونسان با اشاره به ضرورت پرداختن به اتباع و جذب منابع آنها بر تشکیل تیم بازاریابی اتباع در ادارات امور شعب تاکید کرد.
قوانین دست و پا گیر مانع ارائه خدمات مطلوب به مشتریانهمچنین محمود شایان عضو هیات مدیره بانک در این همایش گفت: جذب مشتریان در بانک ملی ایران با چالش قوانین دست و پاگیر و مقرارات غیر ضروری مواجه است.

وی با اشاره به قوانینی مانند مبارزه با پولشویی تاکید کرد: بانک ملی ایران باید به عنوان بازوی اجرایی دولت، چنین قوانینی را بومی سازی کند و شرایط آسانی را برای همکاران جهت ارائه خدمات به مشتریان فراهم سازد.شایان تاکید کرد: هماهنگی میان همه ارکان بانک ضروری است.

هر برنامه ای که با هماهنگی و همدلی همه بخش ها به اجرا در آمده است، ثمرات خوبی به دنبال داشته است.
برنامه ریزی موفق با کمک شعبصمد عزیز نژاد عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در همایش«بررسی عملکرد نه ماهه سال 1402» بر ضرورت پایش میدانی حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: این پایش ها، هنگامی که بدون برنامه ریزی قبلی و به صورت دفعی صورت می گیرد، علاوه بر ارائه ارزیابی واقعی به مدیران موجب می شود کارکنان نیز بدون واسطه با آنها صحبت کنند و از این راه ارتباط تنگاتنگی میان صف و ستاد به وجود آید.وی افزود: ما باید حرف و نظر همکاران را بشنویم.

من معتقدم برنامه ای که از کف شعبه بالا بیاید و در ستاد پردازش شود، با واقعیت ها منطبق است و از این رو احتمال موفقیت آن هم بسیار بالاست.

عزیزنژاد تاکید کرد: مشتری محوری تنها رعایت ادب در برابر آنها نیست بلکه به مفهوم آن است که بانک شناخت دقیقی از مشتری داشته باشد و نیازهای او و مصالح و راحتی او، محور همه برنامه ها، محصولات و عملیات هایی باشد که در بانک ملی ایران صورت می گیرد.

استفاده از منابع ارزان قیمت فقط به شرط وفاداری مشتریامیر مسعود رزازان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران هم در این همایش با اشاره به ضرورت رعایت منابع و مصارف،گفت:مدیریت نقدینگی در بانک باید بیش از گذشته تقویت شود.در این رابطه برنامه ای بسیار جدی برای مدیریت منابع تهیه شده است که به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود:بانک ملی ایران باید در جذب منابع با همان حساسیتی که بانک های بورسی برخورد می کنند،وارد عمل شود.

وی تاکید کرد: ادارات امور شعب در صورتی اجازه مصارف بیشتر را دارند که منابع بیشتری را برای بانک تامین کرده باشند در غیر این صورت این کار تنها منجر به اضافه برداشت و در کلان موضوع منجر به رشد پایه پولی کشور می شود.
تقویت روند وصول مطالبات معوق بانک ملی ایرانهمچنین حسین بهاری عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در این همایش گفت: در ماه های پیش رو توان بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق و رفع ناترازی بانک از این ناحیه، تقویت می شود.
وی با اشاره به استفاده از مجموعه ای در بیرون از بانک برای تقویت روند وصول مطالبات گفت: ادارات امور شعب آمادگی کامل داشته باشند تا با شکل گیری روند جدید، همکاری تنگاتنگی برای حصول اهداف مورد نظر به عمل آورند.
بهاری تاکید کرد: امیدوارم با مشوق های در نظر گرفته شده به مناسبت دهه فجر، عقب ماندگی بانک از اهداف در نظر گرفته شده برای فروش اموال و دارایی ها تا پایان سال جبران شود.
تامین نیرو،شرط تقویت بخش ارزی بانکمحمد نجف زاده عضو هیات عامل نیز در همایش«بررسی عملکرد ۹ ماهه سال 1402» با اشاره به گزارش ارائه شده از عملکرد بخش های مختلف بانک، گفت: اخطار کاهش درجه ادارات امور شعبی که عملکرد ضعیفی داشته اند با موافقت مدیر عامل و هیات مدیره تا پایان سال به تعویق افتاده است و امیدوارم طی مدت باقی مانده این ادارات امور شعب بتوانند شاخص های مطلوب را کسب کنند.
وی افزود: وصول مطالبات و فروش اموال مازاد نقش چشمگیری در جذب منابع دارند از این رو ضروری است تا ادارات امور شعب جهت ثبت عملکرد بهتر در این بخش تلاش بیشتری به کار ببندند.
نجف زاده بیان کرد: برای تقویت بخش ارزی بانک ضروری است تا نسبت به تامین نیروی مورد نیاز برای این بخش اقدام کنیم.
از معرفی طرح پذیرنده ملی تا بیان مشکلات منابع انسانیاحمد بهکار مرام مدیر امور شعب تهران و مستقل، علی اشرف یوسفی مدیر امور شعب منطقه یک و احمد ملکی راد مدیر امور شعب منطقه دو نیز در این همایش ضمن بیان برنامه بخش های مربوطه، راهکارهای خود برای جذب منابع بیشتر را ارائه کردند.
حمید صفای نیکو رئیس اداره امور شعب خراسان رضوی و سید رضا خادمی رئیس اداره امور شعب شرق تهران هم ضمن بیان دیدگاه های خود و بیان مشکلات ادارات امور شعب مربوطه به بیان دغدغه های منابع انسانی پیرامون مسائل مختلف پرداختند.
در این همایش “طرح پذیرنده ملی” معرفی شد و ظرفیت های این طرح توسط هیات مدیره و سایر حاضران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین حامدرضا فقیهیان علیرضایی رئیس اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک، معاون و کارشناس این اداره کل با حضور در پنلی، گزارش هایی از وضعیت عملکرد بخش های مختلف بانک، وضعیت منابع و سپرده های بانک ملی ایران ارائه کردند.
در این پنل همچنین وضعیت رتبه بندی شعب و ادارات امور شعب بانک از نظر شاخص های مختلف تشریح شد و اداره امور شعب و شعب برتر توسط مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، مورد تقدیر قرار گرفتند.
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا