مذاکرات پولی و بانکی ایران با سریلانکا و پاکستان

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در حاشیه اجلاس صندوق بین‌المللی پول، با روسای‌کل بانک مرکزی پاکستان و سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول، ضمن دیدار و گفتگو با روسای‌کل بانک مرکزی پاکستان و سریلانکا بر توسعه همکاری‌های پولی و بانکی دو و چندجانبه تاکید کرد.

دکتر محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان  در دیدار‌های جداگانه با دکتر جمیل احمد رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان و همچنین دکتر وراسینگه رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا گفت: افزایش مناسبات پولی و بانکی و به تبع آن رشد و تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی با پاکستان و سریلانکا در دستور کار طرفین قرار دارد.

دکتر احمد رئیس‌کل بانک مرکزی پاکستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های اقتصادی و بانکی میان دو کشور تاکید کرد: افزایش تبادلات تجاری به همراه توسعه روابط بانکی و مالی پاکستان و ایران در اولویت ما قرار دارد.
دکتر وراسینگه رئیس‌کل بانک مرکزی سریلانکا نیز با اشاره به افزایش مناسبات تجاری ایران و سریلانکا در سال‌های اخیر گفت: هیچ محدودیتی در افزایش همکار‌های پولی و بانکی با ایران نداریم.

دکتر فرزین در حاشیه اجلاس سالانه صندوق بین المللی پول در مرکش با مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول و همچنین با جمعی از روسای‌کل بانک مرکزی کشور‌های منطقه و گروه بریکس راجع به افزایش همکاری‌های پولی و بانکی دیدار و گفتگو می‌کند.

اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در سال ۲۰۲۳ به طور همزمان و از نهم تا پانزدهم اکتبر (۱۷ تا ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲) در کشور مراکش برگزار می‌شود.

این نخستین بار در ۵۰ سال اخیر است که این اجلاس‌ها در قاره آفریقا برگزار می‌شوند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا