محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران،در نشست امروز هیات دولت با استعفای علی صالح آبادی موافقت  و دکتر محمد رضا فرزین به عنوان رئیس بانک مرکزی برگزیده شد.

رئیس جمهور در این نشست گفت: سیاست دولت، تثبیت و مدیریت نرخ ارز است و برای تحقق آن ضروری است رئیس کل جدید بانک مرکزی از همفکری و مشورت همه افراد صاحب نظر استفاده کند.

رئیسی با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت،تاکید کرد: تیم اقتصادی دولت باید در راستای اجرای دقیق سیاست‌های اقتصادی هماهنگ باشد تا از این طریق ثبات نرخ ارز، کاهش تورم و نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها محقق شود.

گفتنی است محمدرضا فرزین دارای دکترای اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است و مقالات و سوابق علمی پر شماری در عرصه پولی و بانکی دارد.

فرزین از سال گذشته مدیر عامل بانک ملی است. وی پیش از این از سال ۱۳۹۲ رئیس هیات مدیره بانک کارآفرین و در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود.

وی علاوه بر عضویت شورای پول و اعتبار به عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی را نیز در کارنامه خود دارد.

همچنین ریاست هیات عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز از دیگر مسئولیت‌های وی بوده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا