قیمت گذاری انواع بیمه‌های اموال و مسؤلیت

طرح پژوهشی «قیمت گذاری انواع بیمه‌های اموال و مسؤلیت» توسط گروه پژوهشی اموال و مسؤلیت پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش دنیای بانک و بیمه روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشکده بیمه، طرح پژوهشی «قیمت‌گذاری انواع بیمه‌های اموال و مسئولیت» در دو بخش کلی شامل «مقدمه‌ای بر قیمت‌گذاری محصولات بیمه‌ای» و «یادگیری تقویتی در قیمت‌گذاری بیمه اموال و مسئولیت» در گروه پژوهشی اموال و مسئولیت پژوهشکده بیمه و توسط دکتر فریبا عزیزی عضو هیئت علمی گروه آمار دانشگاه الزهرا(س) در قالب فرصت مطالعاتی ارتباط با جامعه و صنعت با نظارت دکتر مريم اثنی‌عشری عضو هیئت علمی پژوهشكده بیمه تدوین شده است.
هدف این پژوهش حل مشکل نحوه تعیین قیمت بهینه برای به حداکثر رساندن درآمد بلندمدت در یک محیط در حال تغییر است و برای پرداختن به این سوال، مساله قیمت گذاری بیمه در چارچوب یادگیری ماشین مورد تحلیل قرار گرفته است.
در بخش اول این پژوهش به بررسی کاربردهای مختلف یادگیری ماشین در قیمت گذاری بیمه پرداخته شده است. در بخش دوم نیز ضمن بررسی اصول اساسی یادگیری تقویتی و چگونگی استفاده از آن برای حل مشکلات قیمت گذاری در بیمه، چگونگی استفاده از یادگیری تقویتی برای قیمت‌گذاری دقیقتر بیمه‌نامه‌ها تشریح گردیده است. همچنین یک مطالعه موردی از کاربرد یادگیری تقویتی در صنعت بیمه ارائه شده است.
به طور کلی این پژوهش به عنوان یک راهنمای عملی برای متخصصان بیمه که به دنبال استفاده از قدرت یادگیری تقویتی برای بهبود راهبرد‌های قیمت گذاری خود هستند در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان با مطالعه این پژوهش، به درک بهتری از یادگیری تقویتی و نحوه اعمال آن در قیمت گذاری بیمه نامه‌ها دست خواهند یافت.
برای مشاهده و دریافت متن کامل طرح پژوهشی « قیمتگذاری انواع بیمه‌های اموال و مسؤلیت » به بخش پژوهش تارنمای پژوهشکده بیمه و یا به نشانی https://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4944/Articles/view/16040/1634/ مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا