فروش بیمه تعاون به ۲۳۳۴ میلیارد تومان نزدیک شد

فروش ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ شرکت بیمه تعاون به مدیرعاملی یونس مظلومی به ۲۳۳۴ میلیارد تومان نزدیک شد و انتظار می‌رود تا پایان امسال به رقم ۳ هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر هم برسد. اتفاقی که یک رکورد و جهش در کارنامه تنها شرکت بیمه‌ای با ماهیت تعاونی به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد در سال بعد هدف‌گذاری این بیمه‌گر رسیدن به مقصد ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان فروش باشد.

به گزارش دنیای بیمه، درآمد شرکت بیمه تعاون در سال ۱۴۰۰ به رقمی بیش از یک هزار و ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید و در سال گذشته رقم فروش یک هزار و ۸۳۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان را ثبت کرد و این تغییر باعث شد تا هیات مدیره رقم فروش در سال ۱۴۰۲ را تا ۳ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری کند.
هم اکنون و با پایان بهمن‌ماه میزان فروش بیمه تعاون به رقم ۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد فروش را تجربه کرده است.


مقایسه ترکیب پرتفوی بیمه تعاون در ۱۱ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از یک تغییر محسوس دارد به گونه‌ای که سهم درمان از کل فروش شرکت از ۲۳ درصد در پایان بهمن سال گذشته به ۱۲ درصد در پایان بهمن امسال کاهش پیدا کرده و سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین از ۳۶ درصد در سال گذشته به ۴۸ درصد در سال جاری افزایش یافته است. افزون بر اینکه سهم بیمه بدنه خودرو و بیمه زندگی هم هر کدام یک درصد بیشتر شده به نحوی که سهم بیمه بدنه خودرو در پایان بهمن امسال به ۶ درصد و سهم بیمه زندگی به ۱۸ درصد رسیده است.
این گزارش می‌افزاید: نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی بیمه تعاون در پایان بهمن امسال به ۵۵ درصد رسیده که دلیل اصلی آن را می‌توان در سرعت بالای پرداخت خسارت و تلاش برای جبران به موقع خسارت‌ها قلمداد کرد چرا که اعتقاد مظلومی بر این است که یک شرکت بیمه ای اگر بخواهد رضایت مشتری را جلب کند، باید سرعت خدمات خود علی الخصوص پرداخت خسارت را بالا ببرد و حتی قبل از پرداخت حقوق کارکنان خود این امر مهم را عملی کند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا