فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیلو رسیدگی به خسارت ها

جلد اول و دوم کتاب «فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل» مشتمل بر رویه‌های رسیدگی به خسارت ثالث مالی و رویه‌های رسیدگی به خسارت ثالث مالی بدنی، تالیف اسماعیل فلاحی توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شد.

به گزارش دنیای بیمه به نقل از پژوهشکده بیمه، در جلد اول کتاب «فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل» رویه‌های رسیدگی به خسارت ثالث مالی در 9 فصل شامل رسیدگی به تصادف‌های بدون کروکی (ثالث مالی)، رسیدگی به تصادف با کروکی (کروکی‌های سازشی و غیر سازشی)، ترسیم کروکی و ارزیابی خسارت توسط کارشناس رسمی دادگستری، تصادف صحنه به‌هم‌خورده (ترسیم کروکی فرضی)، نحوه تنظیم کروکی و بررسی پرونده در خسارت‌هایی که مقصر از محل حادثه متواری شده است، تصادفات درصدی (سهم تقصیر طرفین)، نقص فنی در تصادفات، برخورد خودرو با احشام یا اشیای ثابت، موارد مشترک در خسارت‌های ثابت مالی ارائه شده است.
در جلد دوم کتاب «فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل» نیز رویه‌های رسیدگی به خسارت ثالث بدنی در قالب 4 بخش و 9 فصل شامل حوادث منجر به آسیب بدنی در رشته ثالث، رسیدگی به خسارت بدنی حوادث راننده، سوالات مشترک در خسارت بدنی بیمه‌های اتومبیل و ارزیابان خسارت ارائه گردیده است.
این مجموعه به منظور روشنگری رویه‌های رسیدگی به خسارت مالی و بدنی بیمه‌های اتومبیل ویژه کارشناسان صنعت بیمه، حقوق‌دانان، دانشجویان رشته بیمه و متقاضیان دریافت پروانه ارزیابی خسارت در هفت جلد به صورت پرسش و پاسخ تألیف شده است. هدف از تألیف کتاب به این شیوه هدایت اندیشه‌ها به موضوع مشخص و جلوگیری از سردرگمی خواننده و همچنین شتاب‌دهی به یادگیری است.
در این مجموعه سعی شده است از ساده‌ترین رویه‌های رسیدگی به پرونده‌های خسارت مالی و بدون کروکی تا پیچیده‌ترین رویه‌های وابسته به خسارت‌های بدنی به صورت گام به گام شرح و بر تاریکی‌های قانون و دشواری‌های به کارگیری آن در عمل، راه حل ارائه گردد. بر این اساس در تهیه پاسخ‌ها به جدیدترین قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و نظریه‌های مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه استناد شده است.
توضیحات این مجموعه در برگیرنده تمامی رشته‌های بیمه‌های اتومبیل است و کارشناسان بسته به بخشی که در آن مشغول به کار هستند چنانچه این مجموعه را در کنار خود داشته باشند و گام به گام با آن پیش روند علاوه بر این که کار را به صورت علمی فرا می‌گیرند می‌توانند رویه‌ای یکسان در پرداخت خسارت در این صنعت به وجود آورند.
همچنین با توجه به اینکه حوادث بیمههای اتومبیل طیف گسترده‌ای از قوانین حقوقی، جزائی و بیمه را شامل می‌شود کوشش شده که مطالب این کتاب با آخرین قوانین و آیین‌نامه‌های تصویب شده از جمله قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه که در تاریخ  20 اردیبهشت 1395 تصویب و از مورخ 29 خرداد 1395 لازم الاجرا شده، تطبیق داده شود.
علاقه‌مندان جهت تهیه جلد اول و دوم کتاب «فرهنگنامه بیمه‌های اتومبیل رویه‌های رسیدگی به خسارت ثالث مالی و بدنی» می‌توانند به کتابفروشی پژوهشکده بیمه به نشانی تهران، سعادت‌آباد، میدان شهید حسن تهرانی مقدم (کاج سابق)، سرو غربی، پلاک 43 مراجعه و یا با شماره تلفن 22066063 داخلی 666 تماس حاصل فرمایند.
خرید اینترنتی این کتاب نیز از طریق سایت https://bookstore.irc.ac.ir/ امکان‌پذیر می‌باشد.

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا