ظرفیت بالایی صنعت بیمه برای افزایش تاب آوری نظام اقتصادی کشور

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر استادهاشمی با بیان این موضوع در آیین افتتاحیه دهمین رویداد کیش اینوکس۲۰۲۳ گفت: بیمه در کنار دو رکن دیگر اقتصادی یعنی بانک ، بورس نقش تامین کننده آرامش و آسایش را برعهده دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود از “مردمی کردن و اجتماعی سازی ” به عنوان رویکرد اصلی بیمه یاد و اضافه کرد؛ یکی از مهم ترین مباحث مهم در اقتصاد مقاومتی بحث” تاب آوری نظام اقتصادی” است و بیمه فضای مناسبی برای عملیاتی کردن این موضوع باهدف اطمینان بخشی و کاهش دغدعه های مردم در قالب صندوق تامین خسارتهای بدنی و صندوق حوادث طبیعی کشور دارد.
وی در ادامه سخنان خود به برخی از محصولات و خدمات بیمه ای مانند “طرح بیمه امید بازنشستگی اجتماعی”، “بیمه های زندگی متصل به شاخص برای دارندگان سهام عدالت” ، “طرح بیمه تکمیلی حوادث طبیعی ساختمان” ، ” طرح بیمه سالمندی ” و “طرح انتشاراوراق بیمه اتکایی برای مقابله با تحریم های ظالمانه”، اشاره کرد و افزود؛ در مباحث تامین مالی برای بخش های مختلف اقتصادی نیز برنامه های متعدد و متنوعی در دستور کار بیمه قرار دارد.
رئیس شورای عالی بیمه از” تدوین آیین نامه نحوه فعالیت شرکت‌های فناوری بیمه( اینشورتک ) و طرح محیط آزمون بیمه گری( سند باکس) در راستای توسعه مرکز نوآوری صنعت بیمه” به عنوان دو محور اصلی بیمه در حوزه خدمات الکترونيکي یاد کرد که در چند وقت اخیر در بیمه مرکزی دنبال شده است و اضافه کرد: در تدوین آیین نامه مذکور از نظرات صاحب نظران و علاقمندان این عرصه نیز بهره گیری شده است.
وی در همین رابطه از ” راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری محصولات دانش بنیان” ، ” طرح بیمه اعتباری تامین مالی جمعی شرکت‌های دانش بنیان” و ” طرح بیمه مسؤلیت تولید کنندگان محصولات دانش بنیان در حوزه وزارتخانه های نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات” هم به عنوان برنامه هایی یاد کرد که صنعت بیمه کشور برای حضور فعال در حوزه ارائه خدمات الکترونیک پیش بینی کرده است.
دکتر استاد هاشمی ادامه داد: در بحث نوآوری موضوعِ حمایت از صندوقهای پژوهشی و بیمه محصولات دانش بنیان نیز در صنعت بیمه عملیاتی شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی از برقراری تعامل با جامعه جهانی مانند کشورهای عضو بریکس و کشورهای دوست و همسایه به عنوان مهم ترین فعالیت‌های بیمه در عرصه بین الملل یاد کرد و گفت ؛ ارتباطات خوبی با سایر کشورها نیز برقرارشده و در برخی از آنها هم شرکت بیمه ای با همکاری شرکت‌های بیمه ایرانی تاسیس شده است.
گفتنی است، آیین افتتاحیه نمایشگاه با حضور مدیران ارشد اقتصادی کشور در مرکز همایش های جزیره کیش برگزارشد و مراسم افتتاح رسمی نمایشگاه نیز با حضور مسئولان اقتصادی کشور انجام شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا