طلب 8 هزار میلیارد تومانی بانک رفاه از دولت

ترازنامه بانک رفاه در 9 ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که مطالبات این بانک از دولت به رقم 80 هزار و 131 میلیارد و 464 میلیون ریال رسیده و افزون بر اینکه تسهیلات و مطالبات از شرکت‌های دولتی در همین مدت نسبت به زمان مشابه سال قبل با رشدی 72 درصدی، 50 هزار و 698 میلیارد و 583 میلیون ریال برآورد شده است.

به گزارش دنیای بانک، رشد ترازنامه بانک رفاه کارگران در 9 ماهه نخست امسال مطابق سیاست‌های بانک مرکزی بوده به گونه‌ای که جمع دارایی‌ها و بدهی‌ها و حقوق مالکانه در این مدت رشدی 18 درصدی داشته و نشان می‌دهد که بانک رفاه یک بانک منضبط در بازار پول چرا که بانک مرکزی امسال با هدف کنترل رشد نقدینگی، محدوده رشد ترازنامه بانک‌ها را حداکثر 2 درصد اعلام کرده است.

نتیجه این تغییر در وضعیت ترازنامه بانک رفاه را می‌توان در رشد 33 درصدی سپرده قانونی بانک نزد بانک مرکزی مشاهده کرد. البته در اثر تسویه بزرگ بدهی سازمان تامین اجتماعی از طریق واگذاری بخشی از سهام پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند، صنعتی و معندی اپال پارسیان سنگان و آلومینای ایران – جاجرم، در نیمه تیرماه سال جاری، سرمایه‌گذاری در سهام بانک رفاه رشدی 1614 درصدی را تجربه کرده که با انتقال قطعی آن انتظار می‌رود که روند سودسازی بانک یادشده استمرار داشته باشد.

این بانک با سرمایه ثبت شده 192 هزار و 689 میلیارد ریالی تصمیم دارد بازهم نسبت به افزایش سرمایه و بهبود نسبت کفایت سرمایه‌اش اقدام کند که پیش‌بینی می‌شود، با افزایش قطعی سرمایه، بانک رفاه دارای بالاترین سرمایه در شبکه بانکی کشور شود. سود خالص بانک یادشده در 9 ماهه نخست سال جاری به رقم یک هزار میلیارد ریال رسیده و انتظار می‌رود که جریان مثبت سودسازی بانک تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا