صعود 11 هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز با ۱۱ هزار و ۵۵۵ واحد افزایش در رقم یک میلیون و ۴۰۴ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۴۸۹۶ واحد افزایش تا رقم ۴۰۲ هزار و ۸۵۵ واحد ایستاد. در این بازار ۲۸۹ هزار معامله به ارزش ۳۷ هزار و ۴۲۱ میلیارد ریال انجام شد.

در این روز شاخص بازار اول ۱.۰۳ درصد معادل ۱۸ هزار واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون ۵۳ هزار و ۳۰۹ واحدی ایستاد. شاخص بازار دوم نیز ۰.۶۰ درصد تقویت شد و در کانال دو میلیون و ۷۵۲ هزار واحدی توقف کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۱.۰۲ درصد معادل ۱۸ هزار واحد تقویت شد و در کانال یک میلیون و ۸۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت تهران و سایپا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم با ۱۲۴ واحد افزایش تا رقم ۱۸ هزار و ۴۷۰ واحد افزایش یافت. در این بازار ۲۰۲ هزار معامله به ارزش ۱۳۲ هزار و ۱۷۷ میلیارد ریال صورت گرفت.

پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صباتامین، فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد، پالایش نفت شیراز و آهن و فولاد ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا