شركت اورینت تكافل دبی میزبان هیات پژوهشكده بیمه

رئیس پژوهشکده بیمه در دیدار با معاون ارشد رئیس شرکت اورینت تکافل دبی، بر ضرورت گسترش تعاملات مشترک در زمینه تکافل تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، این نشست روز دوشنبه 2 بهمن 1402 با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه و دکتر راجارامان ساندارام معاون ارشد رئیس شرکت اورینت تکافل در محل این شرکت برگزار شد.
دکتر عسگری در این دیدار برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی مشترک در قالب همایش، دوره‌های آموزش تخصصی، وبینار و کارگاه آموزشی به صورت مشترک را از مهمترین حوزه‌های همکاری دو مجموعه دانست و تصریح کرد، با آغاز ارائه محصولات تکافل در صنعت بیمه ایران، اکنون به دومین مرحله اجرای تکافل یعنی ارائه محصولات تکافل اتکایی رسیده‌ایم و برخی از شرکت‌های بیمه اتکائی ایران نیز آمادگی خود را برای فعالیت در حوزه تکافل اتکایی اعلام داشته‌اند.
دکتر عسگری با اشاره به بهبود نسبی روابط ایران و امارات، از اعزام مدیران عامل شرکت‌های بیمه ارائه‌دهنده محصولات تکافل به دبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود؛ با توجه به تاکید رئیس جمهور بر لزوم گسترش و تسریع در تعاملات بین المللی با کشورهای مسلمان و حمایت دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی از اجرای تکافل و ارتباطات بین‌المللی در این حوزه، پژوهشکده بیمه نیز بیش از پیش نسبت به اجرای تکافل در ایران مصمم گشته است.
وی در ادامه خواستار ارائه طرحنامه علمی یا عملی شرکت اورینت تکافل شد و تاکید کرد؛ اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه با تخصص در حوزه‌ بیمه‌های رایج مانند کلان داده، زنجیره بلوکی و همچنین ریاضی، آمار و اقتصاد، آماده همکاری با شرکت اورینت تکافل می‌باشند. همچنین پژوهشکده بیمه آمادگی دارد تا ضمن برگزاری برنامه چهره به چهره در حوزه تکافل در امارات، مدیران و اعضای هیات علمی خود را به این مرکز اعزام نماید.
دکتر عسگری با اشاره به عبور صنعت بیمه ایران از مراحل ابتدایی و متوسط تکافل، خواستار بهره‌مندی از دانش تخصصی شرکت اورینت تکافل در زمینه جنبه‌های مالی تکافل شد و افزود، اکنون پژوهشکده بیمه این آمادگی را نیز دارد که مدیران و اعضای هیات علمی خود را برای آشنایی با عملیات تکافل این شرکت در حوزه‌هایی نظیر ذخایر، صندوق‌ها، کارکردهای مختلف یک شرکت تکافل، به دبی اعزام نماید.
وی تصریح کرد؛ با تلاش بی وقفه پژوهشکده بیمه، قانون تکافل آماده ارسال به مجلس شورای اسلامی است و کمیته تخصصی نیز در حال بررسی جزئیات آن می‌باشد. بیمه مرکزی ج.ا.ایران نیز ضمن حمایت همه جانبه از اجرایی سازی تکافل در کشور، مجوز عرضه پنجره تکافل را به ۱۰ شرکت بیمه اعطا کرده است.
رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به برگزاری همایش بیمه و توسعه 1402 با حضور بیش از بیست نفر از اساتید برجسته و صاحب‌نظران بین‌المللی حوزه بیمه، تکافل و مالی اسلامی از  پنج کشور مالزی، اندونزی، ترکیه، انگلستان و پاکستان خاطرنشان کرد؛ پژوهشکده بیمه ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد حضوری و برخط در ایران، مالزی و امارات متحده عربی، هماهنگی‌های لازم را در خصوص برگزاری دوره‌ آموزشی «گواهینامه حرفه‌ای مدیریت کسب و کار تکافل» با همکاری آکادمی جهانی حرفه‌ای کینگز امارات متحده عربی در اسفندماه سال جاری به صورت حضوری و طی هفت روز برای متقاضیان صنعت بیمه در دبی به عمل آورده است.
دکتر عسگری تاسیس کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، راه‌اندازی شورای فقهی صنعت بیمه، ترجمه و تالیف چندین جلد کتاب در حوزه تکافل، تهیه و انتشار بروشورهای آموزشی در راستای معرفی تکافل و مزایای آن در جامعه را از دیگر اقدامات پژوهشکده بیمه در حوزه تکافل طی یک سال گذشته برشمرد و ابراز امیدواری کرد، گسترش تعاملات مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت اورینت تکافل دبی، گام موثری در راستای پیاده‌سازی نظام تکافل در ایران باشد.
در ادامه این دیدار دکتر راجارامان ساندارام معاون ارشد رئیس شرکت اورینت تکافل با استقبال از حضور مجدد هیات اعزامی پژوهشکده بیمه در این شرکت، به تشریح فعالیت‌های این شرکت در بازار کشورهای عمان، پاکستان و امارات متحده عربی پرداخت و آمادگی خود را برای همکاری با صنعت بیمه ایران در حوزه اجرایی تکافل اعلام کرد.
وی پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه تکافل در ایران در مدت کوتاه یک سال و دریافت مجوز تکافل توسط ده شرکت بیمه را چشمگیر و شایان توجه دانست و تصریح کرد بهره‌مندی از تجربیات و توان علمی پژوهشکده بیمه نیز برای این شرکت راهگشا خواهد بود.
دکتر راجارامان ساندارام در پایان خاطرنشان کرد، بازار تکافل در ایران به سبب حاکمیت فرهنگ اسلامی در این کشور و همچنین مزایای تکافل نسبت به بیمه رایج، با استقبال زیادی مواجه خواهد شد و شرکت اورینت تکافل آمادگی کامل دارد تا دانش و تجارب خود را در حوزه مباحث مالی و عملیاتی تکافل در اختیار پژوهشکده بیمه قرار دهد.

 20240122_160540.jpg

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا