شرایط بیمه زنان خانه دار چگونه است؟ حقوق بازنشستگی آنها چقدر است؟

۲۰ میلیون زن خانه‌دار در کشور با طرح «بیمه زنان خانه دار» از مزایای بازنشستگی و تعهدات بیمه استفاده می‌کنند. سوال اصلی این است که شرایط استفاده از این بیمه چیست؟ از آن‌جایی‌که زنان خانه‌دار در سازمان خاصی فعالیت نمی‌کنند؛ بنابراین نمی‌توانند از این طریق از بیمه استفاده کنند. به همین دلیل، سازمان تامین اجتماعی طرحی مخصوص، با عنوان «بیمه زنان خانه دار» برای این دسته از افراد جامعه معرفی کرده است. در ادامه این مطلب کلیه مزایا و شرایط بیمه زنان خانه دار را ذکر کرده‌ایم. اگر سطربه‌سطر این مقاله را با دقت مطالعه کنید، به‌راحتی می‌توانید برای بهره‌مندی از بیمه بازنشستگی زنان خانه دار اقدام کنید.

بررسی شرایط سنی بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار

زنان خانه‌دار بین ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند با استفاده از طرح بیمه زنان خانه دار از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. این افراد حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برخوردار شوند. افراد با سن بیش از ۵۰ سال نیز برای بهره‌مندی از خدمات بیمه زنان خانه‌دار باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

در واقع زنان بالای ۵۰ سال می‌توانند با میزان سابقه بیمه قبلی خود، برای ثبت نام در بیمه زنان خانه دار اقدام کنند. به‌عنوان مثال خانم خانه‌داری که ۵۳ ساله است و درخواست قرارداد و خرید بیمه تامین اجتماعی دارد، باید حتما ۳ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی داشته باشد. هم‌چنین زنان خانه‌داری که برای دریافت بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی اقدام می‌کنند، امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی sos نیز برای آن‌ها فراهم خواهد شد. البته برای استفاده از این نوع بیمه باید شرایط آن را به‌طور کامل مطالعه کنید تا با تعرفه‌های آن  به‌طور دقیق آشنا شوید.

شرایط بهره‌مندی از خدمات بیمه خانم های خانه دار برای زنان با سابقه بیمه

برخی از زنان خانه‌دار در شرایطی می‌توانند بدون محدودیت سنی در طرح بیمه زنان خانه دار ثبت نام کنند. به‌عنوان مثال ممکن است برخی از زنان خانه‌دار ۱۰ سال سابقه بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی گروهی شرکتی داشته باشند؛ در‌این‌صورت می‌توانند حتی در سنین بالای ۵۰ سال نیز به‌راحتی از خدمات بیمه خانم های خانه‌دار نیز بهره‌مند شوند.

آشنایی با شرایط خدمات درمانی بیمه خانه داری زنان

در‌صورتی‌که زنان خانه­‌دار، تحت تکفل بیمه پدر، مادر یا همسر خود باشند، برای بهره‌مندی از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار، نیازی به پرداخت حق سرانه درمان نخواهند داشت. اگر شما خانم خانه‌دار هستید و همسرتان نیز پوشش بیمه‌ای ندارد، با پرداخت حق سرانه درمان می‌توانید برای فرزندان خود نیز بیمه درمانی تهیه کنید. امکان تحت تکفل گرفتن همسر با شرط از کار افتادگی یا سن بالای ۶۰ سال نیز برای شما فراهم خواهد بود.

بدین‌ترتیب پس از تکفل گرفتن همسر و فرزندان در‌صورت تمایل می‌توانید از بیمه تکمیلی خانواده نیز استفاده کنید. البته استفاده از بیمه آسماری بدون تکفل قرار گرفتن همسر و فرزندان نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است. بیمه آسماری بهترین بیمه تکمیلی خانواده محسوب می‌شود که با کاهش هزینه‌های سرسام‌آور خدمات درمانی، نقاط ضعف بیمه‌های درمان پایه را نیز پوشش می‌دهد.

بررسی میزان حق بیمه خانم های خانه دار در سال ۱۴۰۲

حق بیمه پرداختی در بیمه زنان خانه دار از طریق فرمول زیر محاسبه می‌شود:

حداقل دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۲ به مدت یک ماه (۳۱ یا۳۰ روزه) * نرخ انتخابی سهم بیمه شده = میزان مبلغ پرداختی بیمه زنان خانه (حق بیمه) برای یک ماه

چنانچه همسر یا پدر شما فوت کرده باشد، همراه با دریافت بیمه زنان خانه‌دار می‌توانید از مزایای مستمری نیز بهره‌مند شوید. علاوه‌بر این، امکان استفاده از بیمه زنان سرپرست خانوار نیز برای‌تان فراهم خواهد بود.

حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار چقدر است؟

بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی در زمان بازنشستگی یک سرمایه خوب و مطمئن به شمار می‌رود. بانوان خانه‌دار با پرداخت درصدهای مختلف حق بیمه شرایط بازنشستگی متفاوتی دارند.

  • شرایط پرداخت حق بیمه ۱۲ درصدی: اگر فرد بیمه شده قبل از بازنشستگی فوت کند، مستمری به خانواده فرد مذکور داده نمی‌شود؛ اما اگر بعد از بازنشستگی فوت کند، به خانواده‌اش مستمری داده می‌شود.
  • شرایط پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی: در این مورد چه فرد قبل از بازنشستگی فوت کند چه بعد از آن در‌هر‌صورت مستمری به خانواده‌اش تعلق خواهد گرفت.
  • شرایط پرداخت حق بیمه ۱۸ درصدی: در این نوع طرح چه فرد قبل از بازنشستگی فوت کند چه بعد از آن در‌هر‌صورت مستمری به خانواده‌اش تعلق می‌گیرد. علاوه‌بر این، با استفاده از این طرح تحت پوشش از کارافتادگی و خدمات درمانی نیز قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید، در‌صورتی‌که شما به‌عنوان یک خانم خانه‌دار دچار حادثه، بارداری و موارد این چنینی شوید، از طرف بیمه زنان خانه‌دار غرامتی برای‌تان در نظر گرفته نمی‌شود. در‌ چنین شرایطی توصیه می‌شود از خدمات درمانی بیمه‌های تکمیلی استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر قصد پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری را داشته باشید، بیمه‌های تکمیلی برخی از این هزینه‌ها مانند هزینه آی وی اف را پوشش می‌دهند. به‌منظور استعلام هزینه آی وی اف با بیمه تکمیلی آسماری می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کاهش هزینه‌های درمانی زنان خانه‌دار با بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی آسماری

با شناخت و آگاهی از شرایط بیمه زنان خانه دار در این مقاله، اکنون می‌توانید تصمیم هوشمندانه‌تری برای بهره‌مندی از این نوع بیمه و هم‌چنین آینده خود بگیرید. به‌طورکلی با مطالعه این مطلب دریافتیم که داشتن بیمه به‌خصوص برای زنان خانه‌دار یک امتیاز بزرگ است. امکان انجام ثبت‌نام بیمه زنان خانه دار تامین اجتماعی هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری وجود دارد.

به‌منظور ثبت نام حضوری بیمه خانم‌های خانه‌دار باید به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید. اما برای انجام این کار به‌صورت غیر‌حضوری فقط کافی است به سایت ثبت نام بیمه زنان خانه دار مراجعه کرده و اقدامات لازم را به‌صورت آنلاین انجام دهید. با‌توجه‌به اینکه بیمه تامین اجتماعی بسیاری از پوشش‌های درمانی را برای زنان خانه‌دار ندارد، شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های درمانی خود و همچنین بهره‌مندی از خدمات بیشتر، از بیمه‌های تکمیلی استفاده کنید. بیمه تکمیلی  خانواده آسماری کلیه این خدمات را خانم‌های شاغل و همچنین خانه دار ارائه می‌کند، به‌منطور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با کارشناسان ما از طریق شماره‌های درج شده در سایت بیمه آسماری تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا