سیاست اصلی بانک ملی، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال مازاد

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر نجار زاده  در این مراسم که با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی  و دارایی، عابدین خرّم استاندارآذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی و همچنین متخصصان، کارشناسان و کارکنان شرکت داروسازی دانا برگزار شد، گفت: براساس برنامه ریزی ها و سیاست های دولت، بانک ملی ایران در مسیر خروج از بنگاه داری، واگذاری اموال و دارایی های مازاد قدم برمی دارد و بنا داریم این هدف با سرعت بیشتری محقق شود.

وی با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود و نه بنگاه داری، افزود: پرداختن به بانکداری به جای بنگاه داری به عنوان یک راهبرد، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه ارکان بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک عمل می‌کنند.

دکتر نجارزاده یادآور شد: بنگاه داری وظیفه بانک نیست، بلکه بانک بنگاه خلق می کند و سپس آن را در اختیار مدیران بنگاه های اقتصادی متخصص قرار می دهد تا زمینه رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور را فراهم کنند.

وی افزود: ما در نظام بانکی مطابق سیاست ها و راهبردهای اصلی دولت الزام به خروج از بنگاه داری هستیم و این اقدام و الزام را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری، اعلام کرد: با اصلاح روش ها و فرآیندها، این روند شتاب خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این مراسم با بیان این که در صدد واگذاری اموال مازاد بانک به اشخاص حقیقی و حقوقی صلاحیت دار هستیم، تصریح کرد: با واگذاری اموال، منابع به دست آمده را در ایجاد واحدهای تولیدی جدید سرمایه گذاری و همچنین صرف امور زیربنایی و امور توسعه ای کشور خواهیم کرد.

وی دربخش دیگری از سخنانش  بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق شعار سال، بر حمایت از واحدهای تولیدی و طرح های ملی در جهت رونق تولید براساس اولویت های دولت تاکید کرد.

دکتر نجارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری، اراده بانک ملی ایران بر این است که با حمایت و ارائه خدمات مناسب به تولیدکنندگان فعال داخلی و صادر کنندگان، زمینه رونق تولید، ایجاد فرصت های شغلی ،خودکفایی و ارزآوری را بیش از پیش فراهم کند.

وی در جریان این مراسم  خاطرنشان کرد: شفا دارو با سرمایه گذاری بانک ملی ایران توانسته است حدود ۲۰ درصد از سهم بازار  داروهای آنتی بیوتیک را کسب کند و با راه اندازی خط سرم این شرکت ، ۱۶ درصد از سهم و نیاز کشور برای این محصول مهم و راهبردی، تامین خواهد شد.

گفتنی است، امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاندارآذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ، دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل و حسن مونسان عضو هیات مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک ملی ایران و دیگر مقامات و مسئولان کشوری و استانی یکی از مدرن‌ترین خطوط تولید محصول استراتژیک «سِرُم» در شرکت داروسازی دانا افتتاح و وارد مدار تولید شد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا