سککوک بر تامین مالی بخش خصوصی و تعاونی بیشتر تمرکز کند

به گزارش دنیای بانک؛ وی با تاکید بر تقویت زنجیره تأمین مالی بخش تولید افزود: “نظام تأمین مالی کشور خیلی در خدمت تولید نیست و بیشتر منابعی که توزیع می‌شود، در بخش‌های غیرمولد اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خلأها و ضعف‌های نظام تأمین مالی باید مرتفع شوند و از هر ابزاری که بتوان این خلأها را برطرف کرد، باید سود جست.”.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که “آیا سککوک قابلیت توزیع هدفمند منابع مالی و هدایت آنها به سمت تولید و اشتغال را دارد؟” یادآور شد: “سککوک یک بستر مناسب است و حلقه‌ای از زنجیره تأمین مالی که اگر در ارتباط با دیگر حلقه‌ها تکمیل شود و تعامل خوبی با آنها داشته باشد، قطعاً اثربخش خواهد بود. فعالیت سککوک باید بر واقعیت‌های اقتصادی کشور متمرکز شود و اگر این اتفاق بیفتد؛ قطعاً منابع بیش از گذشته، در خدمت تولید وتولیدکننده واقعی قرار می‌گیرد و به رشد و توسعه اشتغال در جامعه کمک فراوانی می‌کند.”

پاک‌فطرت بیان کرد: “به باور من باید دغدغه اصلی سککوک، کمک به بخش خصوصی و تعاونی باشد. بخش خصوصی و تعاونی نجات‌دهنده اقتصاد کشور هستند و اگر اینها تقویت شوند، هم تولید جذاب می‌شود و هم بیکاری کاهش خواهد یافت. پس تمرکز سککوک باید بیشتر برروی کمک به بخش خصوصی و تعاونی باشد.”

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا