سکان هدایت بیمه البرز در دستان موسی رضایی

سرانجام پس از ماه‌ها محسن پورکیانی، از مدیرعاملی بیمه البرز کنار رفت و 4 عضو هیات مدیره به رفتن او را دادند و اعلام کردند که موسی رضایی میرقائد، مدیرعامل قبلی بیمه اتکایی امین سکان هدایت این شرکت را بر عهده خواهد داشت. آیا این تغییر پایان مسئولیت پورکیانی در صنعت بیمه است یا اینکه ممکن است او پس از مدتی استراحت به هیات مدیره بیمه ایران نزدیک شود؟

به گزارش دنیای بیمه، صورت‌جلسه برکناری پورکیانی در 30 بهمن ماه به امضای مجید علی پناهی، مجید نادری، حمیدرضا توسلی و امین احمدیان، 4 عضو هیات مدیره بیمه البرز رسیده و تنها خود پورکیانی این صورتجلسه را امضا نکرده بود. انتشار علنی این صورتجلسه در روی سایت کدال نشان داد که همه منتظر بازگشت احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی از سفر چین و همراهی او با رئیس جمهور بودند.

در جلسه روز یکشنبه هفته گذشته در ساختمان مرکزی بیمه البرز چه گذشت که امضا‌کنندگان صورت جلسه پای نامه‌ای را امضا کردند که در آن آمده است: حسب تصمیم هیات مدیره، ضمن تشکر از زحمات جناب آقای محسن پورکیانی، جناب آقای موسی رضایی میرقائد به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه البرز انتخاب و مقرر شد اقدامات لازم جهت معرفی و اخذ تاییدیه ایشان از سوی بیمه مرکزی به عمل آید.

تغییر در ترکیب سهامداران

هم اکنون گروه توسعه مالی مهر آیندگان و گروه مالی ملت نزدیک به 40 درصد سهام بیمه البرز را در اختیار دارند و پس از آن بیشترین سهام به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر  با 13 درصد سهم تعلق دارد و سرمایه‌گذاری صبا تامین با 6.3 درصد، صندوق سرمایه‌گذاری واسطه‌گری مالی یکم با 5.7 درصد و بانک صادرات ایران با 3.7 درصد و بانک تجارت با 3.4 درصد بیشترین سهم بیمه البرز را در اختیار خود دارند.  با این حال پیش‌بینی ترکیب آینده هیات مدیره بیمه البرز پس از خروج پورکیانی به یک معما تبدیل شده است.

برنامه موسی رضایی چیست؟

حالا که اعضای هیات مدیره بیمه البرز تصمیم گرفته‌اند که موسی رضایی را به بیمه مرکزی برای تایید صلاحیت او به بیمه مرکزی معرفی کنند، باید دید برنامه مدیرعامل جدید چیست؟ رضایی کارشناس برنامه‌ریزی فرهنگی است و در سوابق او عضویت در هیات مدیره بیمه دانا و مدیرعاملی بیمه اتکایی امین دیده می‌شود.

اینکه تغییر پورکیانی ناشی از ماده 17 بوده یا فشار یکی از معاونان ریس جمهور در آینده مشخص می‌شود اما آیا مدیرعامل معزول بیمه البرز در آینده به کجا خواهد رفت و سوال مهم‌تر اینکه با این تغییر آیا بیمه البرز از حاشیه‌ها فاصله می‌گیرد یا اینکه جنگ قدرت تازه شروع شده و باید منتظر برگزاری مجمع عمومی جهت تعیین اعضای جدید هیات مدیره ماند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا