سهم 16 بیمه گر از کیک 94 هزار میلیاردی

16 شرکت بیمه‌گر که اطلاعات فروش خود را هر ماه منتشر می‌کنند در 6 ماه نخست سال جاری بالغ بیش از 94 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده‌اند که رقابت اصلی بین 2 شرکت بیمه دانا و دی است که بالاترین سهم از پرتفوی آنها به رشته درمان اختصاص دارد. سوال اینجاست که نتیجه رقابت در صنعت بیمه چه سودی را برای سهامداران به همراه دارد؟

به گزارش دنیای بیمه، 16 شرکت بیمه دانا، بیمه دی، بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه کوثر، بیمه پاسارگاد، بیمه پارسیان، بیمه ما، بیمه معلم، بیمه سامان، بیمه کارآفرین، بیمه ملت، بیمه تجارت نو، بیمه نوین، بیمه تعاون و بیمه میهن در 6 ماه نخست سال جاری بالغ بر 941 هزار و 511 میلیارد و 672 میلیون ریال فروش بیمه‌نامه داشته‌اند. از این میزان 21 درصد سهم بیمه دانا، 15 درصد سهم بیمه دی، 13 درصد سهم بیمه آسیا و 10 درصد هم سهم بیمه البرز بوده است.

این گزارش می‌افزاید: 2 شرکت وثر و پاسارگاد هر کدام با سهم 7 درصدی در رده پنجم و ششم رنکینگ رقابت بیمه‌گران منتخب قرار گرفته‌اند و پارسیان با 6 درصد، ما و معلم هر کدام با 4 درصد و سامان و کارآفرین هر کدام با 3 درصد و ملت، تجارت نو و نوین هر کدام با 2 درصد و تعاون با یک درصد در رده‌های بعدی قرار دارند و سهم بیمه میهن کمتر از یک درصد برآورد شده است.

بررسی‌های دنیای بیمه نشان می‌دهد که این 16 شرکت در پایان ترم یک سال 1402 بالغ بر 415 هزار و 521 میلیارد و 556 میلیون ریال خسارت پرداخته‌اند که سهم دانا 21 درصد، دی 12 درصد، آسیا 17 درصد، البرز و کوثر هر کدام 8 درصد، پاسارگاد 5 درصد، پارسیان 8 درصد، ما 2 درصد، معلم 4 درصد، سامان 2 درصد، کارآفرین، ملت، تجارت نو و نوین هر یک 3 درصد و تعاون هم حدود یک درصد و بیمه میهن هم نزدیک یک درصد بوده است.

سوال اینجاست که کدام شرکت در نهایت از محل عملیات بیمه‌گری سود خواهد ساخت و پرتفوی بهتری را در اختیار دارد؟ نمودار حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی بیمه‌گران منتخب در نیمه نخست 1402 را ببینید و منتظر گزارش‌های تحلیلی‌تر دنیای بیمه بمانید.

نمودار حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه در نیمه نخست 1402
نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا