سهم ۷۲ درصدی ثالث و درمان در سبد بیمه دانا

به گزارش دنیای بیمه، ابراهیم کاردگر، سکاندار بیمه دانا تلاش دارد تا بلکه این شرکت را از اتکای بیش از حد به رشته‌هایی چون بیمه شخص ثالث و درمان نجات دهد اما به نظر او هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار دارد چرا که شرکت بیمه دانا که سابقه طولانی فعالیت در رشته بیمه درمان دارد، گویا به این رشته معتاد شده است.
این در حالی است که در چشم‌انداز یکساله بیمه دانا برای سال ۱۳۹۹ اهدافی چون تمرکز بر فروش بیمه نامه های سودده، دستیابی به ترکیب بهینه فروش و پورتفوی اقتصادی، اجرای فرآیند مدیریت ریسک در تمام سطوح عملیاتی دیده شده است. چالش اصلی کاردگر در بیمه دانا این است که بتواند این شرکت را از لاک دفاعی و خو گرفتن به رشته‌های زیان‌ده و یا کم‌بازده خارج کند و مدیریت سهم بیمه درمان گروهی را در پرتفوی این شرکت جدی‌تر بگیرد و دستکم تلاش کند سهم سایر رشته‌ها را افزایش دهد.
کارنامه دانایی‌ها در پایان فصل پاییز
شرکت بیمه دانا در ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۵ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان حق بیمه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشدی ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد؛ در مقابل این شرکت اندکی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که رشد خسارت بیمه دانا در پایان آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد برآورد شده است. سبقت رشد خسارت از رشد فروش شرکت یادشده البته می‌تواند دلایلی همچون تلاش برای تسریع در پرداخت خسارت‌ها یا جلوگیری از خسارت‌های ناشی از شخص ثالث به سال‌ آینده باشد، البته خود تیم مدیریتی بینه دانا گفته است که از دلایل رشـد خسـارت در رشته بیمه خودرو ناشی از تسـریع در روند پرداخت خسـارت بیمه شـدگان ، تامین منا سـب‌تر منابع مالی شـعب ، تسـویه خسـارتهای ثالث جانی معوق سـنوات قبل در سـال‌جاری ، افزایش در حوادث راننده ،افزایش تعهدات نا شـی از پرداخت غرامت نقص عضـو ، فوت با توجه به آیین نامه اجرایی ماده ۳ قانون شـخص ثالث بجای پرداخت غرامت نقص عضـو و فوت و همچنین افزایش قابل توجه قیمت قطعات و تعمیرات خودرو ها بوده است.
بررسی دنیای بیمه نشان می‌دهد که از کل خسارت پرداخت شده توسط بیمه دانا از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۴۴ درصد سهم بیمه شخص ثالث، ۳۶ درصد درمان و حوادث انفرادی و ۵ درصد بدنه خودرو بوده و رشته‌های بیمه زندگی و آتش‌سوزی هر کدام ۶ درصد، بیمه مهندسی و مسئولیت و موارد دیگر هم ۲ درصد سهم داشته‌اند.
این در حالی است که از مجموع کل فروش این شرکت در ۹ ماهه ابتدای امسال، ۳۴ درصد سهم بیمه درمان، ۳۸ درصد شخص ثالث و حوادث راننده، ۸ درصد زندگی، ۷ درصد بدنه خودرو، ۳ درصد باربری و آتش‌سوزی و ۹ درصد هم مهندسی، مسئولیت و سایر رشته‌ها بوده است.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا