سهامداران در انتظار پاسخ بیمه دانا

به گزارش دنیای بانک و بیمه،: پس از اعلام سازمان بورس مبنی بر ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی توسط شرکت بیمه دانا، ۱۰ پرسش از ابراهیم کاردگر، مدیرعامل این شرکت مطرح‌شده و سهامداران در انتظار پاسخ و شفاف‌سازی بیشتر هستند. افزایش سودآوری شرکت با توجه به افزایش سهم بیمه دانا از بازار بیمه، سرنوشت زمین‌های معروف ارتش و مطالبات این شرکت از شبکه نمایندگان اصلی‌ترین سؤالاتی است که مطرح‌شده است.

۱۰ سوالی که ابراهیم کاردگر، مدیرعامل شرکت بیمه دانا باید به آنها پاسخ دهد را بخوانید:

۱. با توجه به اعلام شرکت در مجمع فوق‌العاده مبنی بر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها پس از ثبت افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، برآورد شرکت از میزان افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها چقدر است و افزایش از این محل چه زمانی انجام می‌گردد؟

۲. با توجه به بیش از ۳۱۰۰۰ مترمربع عرصه و بیش از ۵۳۰۰۰ مترمربع اعیان املاک ملکی شرکت که اغلب در مناطق خوب شهرها قرار دارند برآورد شرکت از ارزش روز این املاک چه مقدار است؟

۳با توجه به حذف نام دولت از سند و محرز شدن مالکیت بیمه دانا بر زمین جنب اتوبان شهید بابایی به متراژ ۳۹۲۰۰۰ متر و انتقال قطعی سند به نام بیمه دانا، شرکت چه اقداماتی برای رفع معارض یا فروش زمین به ارتش و دریافت زمین معوض انجام داده است؟

۴بیمه دانا در چند سال اخیر بهبود قابل‌توجه ای در عملکرد داشته به‌طوری‌که سهم شرکت از بازار بیمه از حدود ۵ درصد در سنوات قبل به بیش از ۸ درصد در شرایط فعلی رسیده و از طرف دیگر نسبت خسارت از ۷۴ درصد به ۴۰ درصد در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ رسیده. لطفاً در مورد تأثیر این مسائل در افزایش ذخایر، بهبود قابل‌توجه نقدینگی و تغییرات سودآوری توضیحاتی ارائه بفرمایید.

۵شرکت حدود ۲ هزار میلیارد تومان مطالبات از بیمه گران و نمایندگی‌ها دارد که در صورت وصول و استفاده از آن‌ها به‌عنوان سپرده بانکی سود قابل‌توجهی ایجاد خواهد شد. آیا شرکت برنامه‌ای برای وصول مطالبات دارد؟

 ۶در صورت بروز رسانی ارزش املاک و خصوصاً ملک اتوبان شهید بابایی با تجدید ارزیابی، چه میزان از ذخایر شرکت قابلیت آزادسازی خواهد داشت؟

۷. با توجه به افزایش سرمایه شرکت از محل آورده نقدی به میزان ۲۵۰ میلیارد و افزایش سرمایه تا ۴۰۰ میلیارد، شرکت ضمن بهبود وضعیت ذخایر، توانایی قبول بیمه اتکایی بیشتری خواهد داشت. این مسئله چه تأثیری بر سودآوری طی سال جاری و سال‌های بعد خواهد داشت. همچنین برنامه شرکت برای استفاده از نقدینگی حاصل از افزایش سرمایه چیست؟

۸. فاصله بین فروش حق بیمه و خسارت پرداختی در فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸ برابر شده که تداوم چنین تحولات قابل‌توجهی به لحاظ عملیاتی و سودآوری برای شرکت خواهد داشت. آیا برآورد می‌شود که شرکت این شرایط را طی ماه‌های آینده نیز ادامه دهد؟

۹. ضریب خسارت پرداختی (نسبت خسارت پرداخت‌شده به حق بیمه صادره) بیمه دانا سال ۹۸، اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به ترتیب ۵۷، ۳۹ و ۴۰ درصد بوده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا اعلام فرمایید که تأثیر کاهش رفت‌وآمد و … بر میزان خسارت پرداختی توسط شرکت به چه میزان بوده است و این موضوع چه تأثیری بر عملکرد شرکت خواهد داشت؟

۱. با توجه به اظهارات مدیران شرکت در مجمع قبلی مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، این موضوع در حال حاضر در چه مرحله‌ای است؟ آیا زمین بلوار ارتش نیز در این افزایش سرمایه لحاظ خواهد شد؟

 

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا