ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز با ۲۰ هزار و ۴۲۰ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۳۵۰۹ واحد کاهش در رقم ۳۹۷ هزار و ۹۵۷ واحد ایستاد. در این بازار ۳۳۵ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال انجام شد.

در این روز شاخص بازار اول ۱.۸۶ درصد معادل ۱۹ هزار واحد افت کرد و در کانال یک میلیون ۴۲ هزرا و ۷۱۹ واحدی ایستاد. شاخص بازار دوم نیز ۰.۹۴ درصد نزول کرد و در کانال دو میلیون و ۷۳۵ هزار واحدی توقف کرد. شاخص آزاد شناور نیز ۱.۵۷ درصد معادل ۲۸ هزار واحد ریزش کرد و در کانال یک میلیون و ۸۰۷ هزار واحدی قرار گرفت.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و سرمایه گذاری تامین اجتماعی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۳۳ واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحد ایستاد. در این بازار ۱۸۶ هزار معامله انجام شد که ۷۰ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال ارزش داشت.

پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، صنعتی مینو، پتروشیمی تندگویان و پویا زرکان آق دره نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا