رکوردشکنی بیمه کوثر با تراز 105 درصد

به گزارش دنیای بیمه، شرکت بیمه کوثر به مدیرعاملی ابوالفضل آقادادی در نیمه نخست سال جاری موفق شده تا تراز 105 درصدی را در عملیات بیمه‌گری به ثبت برساند، چه اینکه میزان خسارت پرداخت شده در این بازه زمانی بالغ بر 32 هزار و 786 میلیارد 572 میلیون ریال بوده و نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی 49 درصدی را رقم زده است
حق بیمه تولیدی شرکت بیمه کوثر در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد و در نیمه نخست سال جاری 63 درصد رشد کرده است. از کل فروش بیمه‌نامه شرکت بیمه کوثر در نیمه نخست سال جاری، 34 درصد سهم درمان، 23 درصد سهم شخص ثالث و حوادث سرنشین، 14 درصد سهم بیمه زندگی، 7 درصد سهم بیمه آتش‌سوزی، 5 درصد سهم بیمه مسئولیت، 4 درصد سهم بیمه بدنه خودرو، 4 درصد سهم بیمه نفت و انرژی بوده و سهم رشته‌های بیمه کشتی، هواپیما و حوادث هر کدام 2 درصد و بیمه باربری هم یک درصد برآورد شده است.
از کل خسارت پرداخت شده توسط بیمه کوثر در نیمه نخست سال جاری، 43 درصد به رشته درمان، 26 درصد به بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، 11 درصد به بیمه زندگی، 6 درصد به بیمه بدنه خودرو اختصاص داشته و سهم رشته‌های بیمه آتش‌سوز و مسئولیت هر کدام 4 درصد و بیمه حوادث هم 3 درصد بوده است.
هیات مدیره این شرکت در سال جاری ایجاد پرتفوی متوازن از نظر کمی و کیفی، کنترل ضریب خسارت رشته‌های بیمه‌ای، افزایش فروش بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، حضور همیشگی در صنعت بیمه و اقتصاد كشور از طریق مشتری‌مداری، مدیریت علمی، افزایش بهره‌وری و كارآیی، حفظ منافع ذی‌نفعان با به كارگیری كارآمد ذخایر فنی و اندوخته‌ها در بازار پول و سرمایه، حضور فعال در بازار رقابتی بیمه و احتراز از رقابت ناسالم و غیرمنطقی با رقبا و همچنین توسعه محصول جدید مبتنی بر بهره‌‌برداری از فناوری‌های دیجیتالی را هدف‌گذاری کرده است.
به گزارش دنیای بیمه؛ بیمه کوثر پیش‌بینی کرده که درآمد حق بیمه ناخالص خود را از رقم 62 هزار و 299 میلیارد و 257 میلیون ریال در سال گذشته را در پایان امسال به رقم 85 هزار و 840 میلیارد و 694 میلیون ریال برساند.
سود خالص نماد کوثر در سال گذشته با رشدی 139 درصدی نسبت به سال قبل به 16 هزار و 261 میلیارد و 905 میلیون ریال رسیده بود و در سه ماهه نخست امسال هم بالغ بر 7 هزار و 125 میلیارد و 667 میلیون ریال سود شناسایی کرده و به ازای هر سهم 442 ریال سود کنار گذاشته است. حالا سهامداران بیمه کوثر در انتظار صورت‌های مالی نیمه نخست سال 1402 این شرکت هستند تا ببیند که روند سودسازی چه مسیری را طی خواهد کرد؟

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا