روابط عمومی باید یك نهاد فرهنگ ساز باشد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی با حضور در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه با اعلام این مطلب افزود: علی رغم اقدامات و خدمات گسترده صنعت بیمه در راستای ایفای نقش حمایتی خود، اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته و هنوز برخی از هموطنان از مزایای بیمه بی اطلاع هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: توسعه فرهنگ بیمه نیازمند مدیران روابط عمومی پویاست که بستر مناسب را برای آگاهی و شناخت بیشتر مردم از محصولات بیمه ای فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه یک صنعت خدمت رسان و مردم محور است گفت: روابط عمومی ها باید با استفاده از شیوه های جدید تبلیغات، فرهنگ بیمه را در زندگی مردم به عنوان یک نیاز اولیه نهادینه کنند.
دکتر استادهاشمی همچنین بر استفاده از ظرفیت رسانه ها در راستای توسعه فرهنگ بیمه تاکید و گفت: مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه باید نسبت به تولید محتوا با رویکرد ساده سازی مفاهیم پیچیده بیمه ای اقدام و آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین نسبت به ضرورت راه اندازی مرکز جامع رسانه ای صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: سیاستگذاری ها و تمهیدات لازم برای ایجاد یک مجموعه جامع نگر فراهم شده که به زودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وی در ادامه بر تقویت نقش روابط عمومی ها از سوی مدیران عامل شرکت های بیمه تاکید کرد و گفت: کار روابط عمومی ها فقط به تهیه اخبار محدود نمی شود و مدیران روابط عمومی باید مطالبه گر و مدافع حقوق و اعتبار صنعت بیمه باشند.
رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از چابکی و چالاکی مدیران و کارکنان روابط عمومی شرکت های بیمه، نسبت به ضرورت برجسته سازی قابلیت ها و ظرفیت های بیمه ای کشور تاکید کرد.
وی در ادامه از برنامه های متنوع هفته بیمه و مراسم ویژه سیزدهم آذر _ روز ملی بیمه_ به عنوان یک فرصت بزرگ فرهنگ سازی یاد کرد و اظهار داشت: آگاهی بخشی روابط عمومی ها در کنار خدمات رسانی کیفی بخش های فنی می تواند نقش انکارناپذیری را در فرایند افزایش ضریب نفوذ بیمه ایفا کند.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان با تبریک مجدد روز آمار از مجموعه های روابط عمومی خواست تا با تکیه بر دو اصل فناوری و نوآوری در جمع آوری، پردازش و ارائه آمارهای کاربردی، اثرگذار باشند.
بر اساس این گزارش، مصطفی رئوفی _ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی_ در نشست یادشده در خصوص اهمیت برنامه های اطلاع رسانی، فرهنگسازانه و مشارکت اجتماعی سخن گفت و نسبت به ضرورت همراهی شرکت های بیمه در برنامه های ویژه هفته بیمه، نمایشگاه های تخصصی و زنگ بیمه تاکید کرد.
گفتنی است در این نشست که قائم مقام بیمه مرکزی نیز در آن حضور داشت، مدیران روابط عمومی شرکت های بیمه به طرح پیشنهادها و دیدگاه های خود پرداختند.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا