رضایت سهامداران از سوداوری بیمه کوثر

تقسیم سود 44 درصدی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه کوثر لبخند رضایت را بر چهره سهامداران نشاند و البته مهم‌تر اینکه این بیمه‌گر همچنان در مسیر سوداوری گام برمی‌دارد چرا که در بهار امسال هم رشد 91 درصدی سود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.

به گزارش دنیای بیمه، کارنامه ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل بیمه کوثر در سالی که گذشت با شناسایی 16 هزار و 261 میلیارد و 905 میلیون ریالی و تقسیم 7 هزار و 209 میلیارد و 908 میلیون ریالی سود بین سهامداران به پایان رسید و پرونده سال 1401 این بیمه‌گر با سرمایه ثبت شده 16 هزار و 885 میلیارد و 31 میلیون ریالی در حالی بسته شد که موفق به شناسایی 963 ریال سود خالص به ازای هر سهم و تقسیم 427 ریال آن شده است.

حفظ سطح یک توانگری با شاخص 185 درصد بیمه کوثر در شرایطی رقم خورده که این شرکت در پایان سال گذشته 4.6 درصد از کل بازار بیمه را با فروش 83.8 هزار میلیارد ریالی به خود اختصاص داده و افزون بر اینکه این بیمه‌گر در شاخص سوداوری هم در جمع 3 شرکت برتر صنعت جای گرفته است.

بررسی حساب سود و زیان سال 1401 بیمه کوثر بیانگر رشد 139 درصدی سود خالص نسبت به سال قبل است و افزون بر اینکه حق بیمه خالص 60 درصد، درآمدهای سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای 46 درصد و سود عملیاتی هم 104 درصد رشد کرده بود.

  • سالی که نکوست از بهارش پیداست

ایجاد پرتفوی متوازن از نظر کمی و کیفی، کنترل ضریب خسارت رشته‌های بیمه‌ای، افزایش فروش بیمه‌های زندگی به ویژه بیمه‌نامه‌های عمر و سرمایه‌گذاری، ماندگاري  شرکت با حضور هميشگي در صنعت بيمه و اقتصاد كشور از طريق مشتري‌مداري، مديريت علمي، افزايش بهره‌وري و كارآيي، حفظ منافع ذی‌نفعان با به كارگيري كارآمد ذخاير فني و اندوخته‌ها در بازار پول و سرمايه، حضور فعال در بازار رقابتي بيمه و البته خودداری از رقابت ناسالم و غيرمنطقي با رقبا با چاشنی توسعه محصول جدید مبتنی بر بهره‌برداری از فناوری‌های دیجیتالی از جمله اهداف راهبردی بیمه کوثر در سال 1402 است.

این شرکت مصمم است تا میزان فروش خود را تا پایان سال جاری به حدود 12 هزار میلیارد ریال برساند و حق بیمه ناخالص 85 هزار و 840 میلیارد و 964 میلیون ریالی را تا آخر امسال ثبت کند.

کارنامه فصل بهار آقادادی در بیمه کوثر نشان می‌دهد که با فروش سه ماهه 33هزار و 236 میلیارد ریال درآمد حق بیمه ناخالص با رشدی 85 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقم 21 هزار و 52 میلیارد و 338 میلیون ریال و حق بیمه خالص هم با جهش 95 درصدی به 19 هزار و 727 میلیارد و 726 میلیون ریال رسیده است.

با اضافه کردن درآمدهای سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای و سایر درآمدها، جمع کل درآمدهای بیمه‌ای این شرکت در فصل بهار امسال بالغ بر 26 هزار و 415 میلیارد و 382 میلیون ریال برآورد شده که افزایش 81 درصدی نسبت به بهار پارسال را نشان می‌دهد. حساب سود و زیان 3  ماهه نخست بیمه کوثر نشان از رشد 95 درصدی سود عملیاتی و افزایش 91 درصد سود خالص دارد که بیانگر شناسایی 422 ریال سود به ازای هر سهم است. استمرار این روند سوداوری البته باعث تداوم رضایت سهامداران خواهد شد.

سرمایه فعلی بیمه کوثر 25 هزار میلیارد ریال است و اما به نظر توقف در این شرکت و درجا زدن معنا ندارد چرا که آقادادی می‌گوید: بهبود کیفیت سرمایه‌گذاری و سود مناسب، بهینه‌سازی پرتفوی با کاهش سهم بیمه‌نامه‌های ثالث و درمان و افزایش مجدد سرمایه را دنبال می‌کند و مصمم است تا این شرکت همچنان در جمع 3 شرکت برتر از منظر سوداوری قرار گیرد.

نمایش بیشتر

بهاره صفاری

سردبیر دنیای بانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا